«Si és de llotja, és boníssim», la nova campanya per promocionar el peix de la mar de l'Ebre

La campanya del GALP té com a objectiu fomentar el consum de peix i marisc fresc i de proximitat procedent de les llotges de les Terres de l’Ebre

Presentació de la campanya de promoció del peix de llotja ebrenc a Deltebre
Presentació de la campanya de promoció del peix de llotja ebrenc a Deltebre | Aguaita.cat
Redacció
02 de desembre de 2024, 13:58
Actualitzat: 18:24h

El Grup d'Acció Local Pesquer (GALP) Mar de l'Ebre ha presentat avui a Deltebre la seua nova campanya Si és de llotja, és boníssim, una iniciativa que té com a objectiu  fomentar el consum de peix i marisc fresc i de proximitat procedent de les llotges de  les Terres de l’Ebre i que compta amb el finançament del Fons Europeu Marítimdela  Pesca i l’Aqüicultura i la Generalitat de Catalunya. Esta campanya vol posar en valor la qualitat excepcional dels productes pesquers del territori i destacar el paper fonamental de les llotges en la sostenibilitat econòmica i social del sector pesquer ebrenc. 

L’acte, celebrat al restaurant de la Confraria de Pescadors Sant Joan de Deltebre ha comptat amb la presència del director general de Política Marítima i Pesca SostenibleToni Espanya, i del president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, juntament amb  representants del sector pesquer. 

Durant la presentació de la campanya, el director general de Política Marítima i Pesca  Sostenible, Toni Espanya, ha subratllat: "El sector pesquer és una peça clau en la  sostenibilitat del nostre territori. Aquesta campanya posa de manifest la necessitat de consumir productes de proximitat, un gest que no només beneficia els pescadors i les  seves famílies, sinó que contribueix a la protecció del medi ambient marí." Per la seva banda, el president del GALP Mar de l’Ebre, Eusebio Rosales, ha destacat: "Les llotges de  les Terres de l’Ebre són un reflex de la tradició i el treball constant dels nostres  pescadors. Amb aquesta campanya volem posar en valor aquesta feina i fer arribar als  consumidors el missatge que apostar pel peix de llotja és apostar per la qualitat i la  sostenibilitat." 

Objectius de la campanya 

  •  Promocionar el peix i marisc de llotja: destacar-ne el sabor, la frescor i la qualitat. • Fomentar el consum de proximitat: connectar els consumidors amb els productes de  la terra i mar. 
  • Conscienciar sobre la sostenibilitat: subratllar la importància de donar suport als  pescadors locals i al seu model de pesca responsable. 

Accions previstes en la campanya 

Per tal d'arribar a un públic ampli i divers, la campanya inclou: 

  •  L’edició i difusió d’un espot televisiu que posarà en valor els beneficis de consumir  peix i marisc de llotja. 
  • Publicitat per ràdio amb missatges clars i directes que reforcen la importància del  consum de proximitat. 
  •  Accions a les xarxes socials per connectar amb consumidors joves i promoure un  estil de vida responsable i saludable. 
  •  Difusió a les peixateries dels set municipis pesquers de la Mar de l’Ebre, amb  material promocional per conscienciar els clients sobre la campanya i la qualitat  dels productes locals.