Opinió

Consolidació del Castell i naixement del Carnabars (2 de 3)

«El punt d'inflexió el vam viure amb aquella pancarta durant una Nit de l'humor»

PepSimó copia
17 de juliol del 2024
Actualitzat el 19 de juliol a les 16:27h

Després d'uns inicis de Surt al Castell amb poca/nul·la col·laboració de l'administració local, l'Ajuntament del moment es va veure obligat a col·laborar al veure com es convertia en un espai que lluny de la confrontació, buscava crear un espai alternatiu, obert, sense ànim de lucre i amb la col·laboració i participació de tothom.

El punt d'inflexió el vam viure amb aquella pancarta durant una Nit de l'humor. Després que l'Ajuntament ens digués que ens cediria un escenari, va resultar que pocs dies abans de festes ens van dir que no, que no tenien cap escenari per a Surt al Castell aquelles festes. Lluny que això fos un impediment, érem joves i en ganes, i removent amics i coneguts, vam contactar amb un regidor de l'Ajuntament de Tivenys que ens va dir que en cedia un escenari, això sí, havíem d'anar a buscar-lo i retornar-lo.

Sense pensar-mos-ho vam pujar a furgonetes particulars per començar a fer viatges d'anada i tornada a buscar un escenari que vam pensar, que havíem d'agrair d'alguna forma. Així que vam situar una pancarta al mateix escenari, que més o menys deia així (amb els anys ja no recordo que deia exactament): "aquest escenari és gràcies a l'Ajuntament de Tivenys, ja que el d'Amposta no ens n'ha cedit cap."

Això i gràcies a l'èxit d'aquelles nits de l'humor liderades per Gonzalo, Miquel i Alejandro van fer que molta gent s'adonés de la situació que estàvem vivint. Un grup de joves estava organitzant unes festes alternatives, diferents, gratuïtes, a preus populars, sense guanyar res (i perdent molt), on no hi havia cap ànim de lucre i a més ho fèiem sense cap ajuda de l'administració local. Crec que aquell va ser un punt d'inflexió que va obrir els ulls a molta gent i que va ajudar al fet que poc després es produís un canvi en el govern local.

Després d'aquells anys convulsos i amb el canvi de govern les coses van anar canviant i encara recordem aquella nit apoteòsica de Pepet i Marieta on el públic ens va desbordar.

I mentrestant i segurament de forma més casual del que tothom es pot imaginar, vam trobar la fórmula de l'èxit, l'activitat que ens ha marcat durant els últims anys, el Correbars.

De les tres nits de festes, durant l'última sempre organitzàvem una nit de concerts de bandes locals on participaven 3 o 4 bandes del territori. Això a la pràctica significava que durant aquella tarde havien de fer les proves de so, cosa que provocava que el soroll a la plaça del Castell fos gairebé insuportable, guitarres, baixos i bateries provant i trobant el seu so. Després d'intentar diverses activitats vam veure que necessitàvem realitzar una activitat que no fos físicament allà, una activitat que ens permetés sortir però igualment fent alguna cosa.

Així, algú va comentar que coneixia un poble que feien un correbars, un tipus de rua on anaven de bar en bar bevent cervesa acompanyats d'una xaranga, i l'activitat ens va encaixar i vam decidir provar-ho. Des del primer moment va ser tot un èxit, molta gent va veure en aquella una activitat divertida per passar una tarde de festes, amb una rua pels carrers d'Amposta i a més, suposava un benefici econòmic per als bars que formaven part de la rua.

Després de l'èxit de les primeres edicions vam pensar a introduir una novetat, "i si li diem a la gent que es disfrassi al correbars?", vam pensar alguns una nit de Carnaval (amb dos copes de més, tot cal dir-ho… moltes vegades les millors idees arriben així!!).

I així ho vam fer, vam organitzar el primer Carnabars (Carnaval + Correbars) pensant que la gent ens veuria com uns locos, pensant en qui es disfressaria en plenes festes d'agost perquè ho diguéssim quatre matats?

I la resposta ens va deixar (i encara ens deixa) sense paraules... centenars de persones van acudir, ja des de la primera edició, disfressades a la plaça del Castell, en una festa que al llarg dels anys s'ha consolidat com una de les més multitudinàries de festes majors.

Una activitat que ara acull a més de 1.000 persones en un acte festiu, lúdic, conservant la seua essència popular. I tot això sempre, acompanyat de la kutreparty, en David i Sergi als plats, omplint la nit de música festiva i divertida per a tots els públics.

Una nit on mai hi ha hagut cap problema i que s’ha convertit en una festa major, popular i on regna el bon rotllo i bon ambient.