La campanya electoral és el preludi de les eleccions, el que vindria a ser l'examen i les notes a final de curs per aquells que es dediquen a la política. En el meu cas personal aquest examen ja m'agafa amb peu i mig fora de l'Ajuntament, una campanya que òbviament, s'enfronta d'una altra manera.
Durant aquest període que he fet política m'he autodescobert moltes coses que o desconeixia o no tenia present, ho reconec, no m'agraden els flaixos, no em sento còmode sent el protagonista de les mirades, ni aquesta part de la política de show i espectacle, entenc que segurament és necessària, però em sento més a gust treballant en un segon pla, colze a colze amb els companys, parlant en la gent o planificant projectes.
Entenc la política com un joc d'equip, on és important la parcel·la que cadascú gestiona, però el que realment importa és el resultat del conjunt, durant aquests quatre anys així ho he entès i he intentat ajudar a tots aquells companys que ho necessitaven, m'enorgulleixo de dir que he col·laborat en gairebé tots ells, perquè al final el que importa és allò que fem junts, i no pas l'espai de protagonisme de cadascú.
Aquests dies després d'anunciar que no repetiria com a regidor s'han multiplicat les reaccions, algunes de sorpresa, algunes de tristesa i suposo que també, per què no negar-ho, algunes d'alegria, però una cosa m'ha cridat l'atenció i és quan em pregunten: "i estàs content en la feina feta?"
Aquesta simple pregunta m'ha portat a pensar en la meua nota a final de curs, en tot allò que he fet o gestionat directa o indirectament en aquests quatre anys. Així abans de deixar el càrrec m'agradaria fer balanç i memòria.
Personalment estic molt content de la feina feta, com sempre, res és perfecte i s'hagués pogut fer més i millor, però tenint en compte les dificultats de la legislatura, de la mateixa administració i dels recursos disponibles, no puc deixar d'estar orgullós i satisfet de la feina feta al capdavant de les dues regidories que he portat durant els últims anys.
A Turisme tenim el gran projecte que crec que representarà un canvi i una transformació a Amposta, i és que el Next Generation de la Façana Fluvial no només serà una transformació turística, sinó de ciutat. Al famós vaixell elèctric, que serà una realitat ben aviat, li sumarem la reconversió de les cases del Castell en espais plens de vida amb un espai gastronòmic, un dedicat a la bici i un altre com a Oficina de Turisme que faran de la zona del Castell d'Amposta i la Façana Fluvial un centre turístic de primer nivell. A banda li sumem diferents trams de carrils bici urbans, diversos carregadors de vehicles elèctrics, una plataforma de venda de tiquets, un observatori de dades i un projecte de realitat augmentada; una sèrie complexa d'actuacions que s'aniran visualitzant en els pròxims temps.
A aquest projecte s'unirà la Val de Zafán, projecte liderat per la Diputació que unirà Roquetes amb la Ràpita passant per Amposta. Com a part activa del projecte vaig ser dels que més pressió va acabar realitzant per modificar el traçat original, i no conservar el seu recorregut urbà per Amposta i derivar-lo per la Façana Fluvial com finalment s'està projectant.
Així els dos projectes Next Generation s'encreuaran a la zona del Castell d'Amposta, convertint-la en una gran estació que unirà serveis, patrimoni i atractiu turístic. Amb aquest canvi de traçat també aconseguim unir la Val de Zafán amb el Camí de Sirga que uneix Amposta i Sant Jaume. A aquesta xarxa se li sumarà un nou recorregut ciclista i és que gràcies a la feina feta com a Ajuntament, el Consell Comarcal del Montsià a través del COPATE ha obtingut recursos en un nou Next Generation on es farà realitat part de l'Eurovelo 8, un traçat que entra pel Pont d'Amposta (on s'encreuarà amb la Val de Zafán) i ressegueix l'Avinguda Santa Bàrbara fins a Freginals.
Amb tots aquests projectes es visualitza Amposta com una cruïlla de camins, fent-la un lloc de pas central de tots els carrils bici que recorreran el Delta i les Terres de l'Ebre. Les coses no passen per una sola persona, però alguna ho promou i provoca, i en aquest cas sempre sabré que jo hi he ficat els meus granets d'arena per convertir Amposta en la cruïlla cicloturística de les Terres de l’Ebre.
Durant aquest període que he fet política m'he autodescobert moltes coses que o desconeixia o no tenia present, ho reconec, no m'agraden els flaixos, no em sento còmode sent el protagonista de les mirades, ni aquesta part de la política de show i espectacle, entenc que segurament és necessària, però em sento més a gust treballant en un segon pla, colze a colze amb els companys, parlant en la gent o planificant projectes.
Entenc la política com un joc d'equip, on és important la parcel·la que cadascú gestiona, però el que realment importa és el resultat del conjunt, durant aquests quatre anys així ho he entès i he intentat ajudar a tots aquells companys que ho necessitaven, m'enorgulleixo de dir que he col·laborat en gairebé tots ells, perquè al final el que importa és allò que fem junts, i no pas l'espai de protagonisme de cadascú.
Aquests dies després d'anunciar que no repetiria com a regidor s'han multiplicat les reaccions, algunes de sorpresa, algunes de tristesa i suposo que també, per què no negar-ho, algunes d'alegria, però una cosa m'ha cridat l'atenció i és quan em pregunten: "i estàs content en la feina feta?"
Aquesta simple pregunta m'ha portat a pensar en la meua nota a final de curs, en tot allò que he fet o gestionat directa o indirectament en aquests quatre anys. Així abans de deixar el càrrec m'agradaria fer balanç i memòria.
Personalment estic molt content de la feina feta, com sempre, res és perfecte i s'hagués pogut fer més i millor, però tenint en compte les dificultats de la legislatura, de la mateixa administració i dels recursos disponibles, no puc deixar d'estar orgullós i satisfet de la feina feta al capdavant de les dues regidories que he portat durant els últims anys.
A Turisme tenim el gran projecte que crec que representarà un canvi i una transformació a Amposta, i és que el Next Generation de la Façana Fluvial no només serà una transformació turística, sinó de ciutat. Al famós vaixell elèctric, que serà una realitat ben aviat, li sumarem la reconversió de les cases del Castell en espais plens de vida amb un espai gastronòmic, un dedicat a la bici i un altre com a Oficina de Turisme que faran de la zona del Castell d'Amposta i la Façana Fluvial un centre turístic de primer nivell. A banda li sumem diferents trams de carrils bici urbans, diversos carregadors de vehicles elèctrics, una plataforma de venda de tiquets, un observatori de dades i un projecte de realitat augmentada; una sèrie complexa d'actuacions que s'aniran visualitzant en els pròxims temps.
A aquest projecte s'unirà la Val de Zafán, projecte liderat per la Diputació que unirà Roquetes amb la Ràpita passant per Amposta. Com a part activa del projecte vaig ser dels que més pressió va acabar realitzant per modificar el traçat original, i no conservar el seu recorregut urbà per Amposta i derivar-lo per la Façana Fluvial com finalment s'està projectant.
Així els dos projectes Next Generation s'encreuaran a la zona del Castell d'Amposta, convertint-la en una gran estació que unirà serveis, patrimoni i atractiu turístic. Amb aquest canvi de traçat també aconseguim unir la Val de Zafán amb el Camí de Sirga que uneix Amposta i Sant Jaume. A aquesta xarxa se li sumarà un nou recorregut ciclista i és que gràcies a la feina feta com a Ajuntament, el Consell Comarcal del Montsià a través del COPATE ha obtingut recursos en un nou Next Generation on es farà realitat part de l'Eurovelo 8, un traçat que entra pel Pont d'Amposta (on s'encreuarà amb la Val de Zafán) i ressegueix l'Avinguda Santa Bàrbara fins a Freginals.
Amb tots aquests projectes es visualitza Amposta com una cruïlla de camins, fent-la un lloc de pas central de tots els carrils bici que recorreran el Delta i les Terres de l'Ebre. Les coses no passen per una sola persona, però alguna ho promou i provoca, i en aquest cas sempre sabré que jo hi he ficat els meus granets d'arena per convertir Amposta en la cruïlla cicloturística de les Terres de l’Ebre.