Alcanar culmina el 31 de gener la campanya dels seus primers pressupostos participatius

Hi figuren 15 propostes sorgides de les inquietuds detectades i els projectes proposats per les entitats i la ciutadania

Publicat el 20 de gener de 2016 a les 13:23
Actualitzat el 20 de gener de 2016 a les 13:28
L’Ajuntament d'Alcanar, a través de la regidoria de Participació Ciutadana, ha impulsat la primera campanya institucional de pressupostos participatius, donant compliment a un dels objectius que s’havia marcat el govern municipal per a esta legislatura.
 
El regidor de l’àrea de Participació Ciutadana, Joan Roig, ha anunciat que “per primera vegada, els pressupostos de l’Ajuntament d’Alcanar tindran un caràcter participatiu incorporant propostes presentades i votades per la ciutadania”. Estos pressupostos participatius es vehicularan a una campanya que es va iniciar el passat 28 de desembre i s’allargarà fins al 31 de gener. Segons Roig, “amb el lema de la campanya Decidim junts. Millorem Alcanar volem donar veu i vot als veïns i veïnes en la presa de decisions que afecten els pressupostos municipals. Per primera vegada, l’Ajuntament està obert a les propostes veïnals per portar a terme inversions que milloren el municipi”.
 
Per dur a terme este procés “ens hem reunit amb les entitats i associacions del municipi per escoltar-les i recollir les seues propostes. Les reunions mantingudes per la regidoria de Participació Ciutadana han estat fructíferes i els representants de les associacions han mostrat el seu suport a la iniciativa de pressupostos participatius.”
 
A les paperetes hi ha tota la informació que cal per exercir el dret a vot i també inclou tota la llista de propostes per a escollir els dos projectes que s’han de prioritzar durant este 2016. Només cal marcar amb una creu dues propostes de la llista. Les persones empadronades a Alcanar dipositen la papereta a l’urna instal·lada a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament d’Alcanar, mentre que les empadronades a les Cases d’Alcanar han de votar a l’urna que disposa l’Oficina de Turisme.  Per poder validar el vot s’han de complir dos requisits: tenir 16 anys complits i estar empadronat al municipi.
 
Finalitzat el període de votació es durà a terme el recompte de vots que es realitzarà mitjançant un acte obert i totalment transparent. D’entre la quinzena de projectes proposats, s’escolliran el dos més votats. Els votants rebran una carta amb la informació dels resultats de les votacions.