Cañete anuncia que el pla de l’Ebre serà aprovat al novembre

El ministre d'Agricultura afirma que "un transvasament no té perquè ser conflictiu" arran de l'acord assolit amb el Tajo.

Publicat el 21 d’octubre de 2013 a les 10:24
Ja hi ha termini. El ministre d'Agricultura, Miguel Arias Cañete, ha posat ja un mes per a l'aprovació definitiva del pla hidrològic de la demarcació de l'Ebre. El document que certifica uns cabals ambientals amenaçadors per a la subsistència del tram final del riu Ebre serà aprovat definitivament al novembre, segons ha anunciat el titular del ministeri en declaracions realitzades en motiu d'anunciar l'acord tancat per al transvasament del Tajo.

Hauran passat quatre mesos des que el pla fos aprovat ja inicialment pel Consell de l'Aigua, pel Comité de Autoridades Competentes i, a finals de juliol, rebés el vistiplau també del Consejo Nacional del Agua, davant l'oposició dels sectors antitransvasament com la Plataforma en Defensa de l'Aigua i també del Parlament de Catalunya i el Govern català. Els detractors insistixen en que les reserves per a la demanda d'aigua són excessives i releguen a sobrants gairebé residuals els que han de composar els cabals ambientals que donen vida al riu i a la desembocadura. De fet, actualment la demanda d'aigua de l'Ebre ascendeix a 8.210 hm3 anuals, el 55% del total, però la planificació del govern espanyol amplia aquesta xifra i permet arribar a 10.700 hm3 al 2027, que és el 70%.

Cañete no ha dixat pasar l'ocasió, en les declaracions fetes arran de l'acord del Tajo, d'evidenciar un cop més el seu tarannà transvasista en assenyalar que el consens assolit en este cas "demostra que un transvasament no té perquè ser conflictiu", i també que "els territoris excedentaris en aigua hauran d'atendre als que en són deficitaris". El portaveu del Grup Socialista a les Corts d'Aragó, Javier Sala, ha alertat que "Cañete torna una altra vegada als seus orígens, a poc a poc però amb passos segurs, per plantejar cada vegada amb més força que és necessari el transvasament de l'Ebre".