
Cap sorpresa. Cañete tenia tots els números de la rifa per ser el cap de llista a les europees i finalment així s'ha fet oficial avui. La secretaria general del PP, Maria Dolores de Cospedal, ha convocat una roda de premsa a tal l'efecte a la seu de Gènova, on ha assenyalat que l'encara ministre d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient "estarà a l'altura del que esperen i necessiten els espanyols".
Cañete ja ha estat diputat al Parlament Europeu durant 13 anys (1986-1999) i va ser president de les comissions d'Agricultura i Política Regional. Ara torna a Brussel·les en un moment clau per al futur de l'Ebre, ja que serà a Europa on s'hauran de discutir les denuncies que es presentaran contra el nou Pla Hidrològic de la Conca de l'Ebre que ell s'ha encarregat d'impulsar com a ministre d'Agricultura.
Els canvis en el cartipàs del Govern espanyol que provocarà la sortida de Cañete podrien ser lleugers, segons assenyala avui El País. La majoria d'apostes apunten cap a la secretària general del seu ministeri, Isabel García Tejerina. No obstant, la discreció amb que s'ha dut l'assumpte no descarta cap sorpresa final. Cal recordar que fa unes setmanes sonava el nom de l'alcaldessa de València, Rita Barberà, com a ministra d'Agricultura.