L'alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta, Carles Luz, ha estat elegit avui per unanimitat president de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA), en el decurs de la reunió extraordinària que ha celebrat a Barcelona l'assemblea general de l'entitat. Luz era actualment vicepresident segon de l'organització en representació del Consorci Intercomarcal d'Iniciatives Socioeconòmiques (CIS), que agrupa les comarques de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre. Substituïx en el càrrec Miquel Rovira, de l'Associació per la Gestió del Programa Leader Ripollès Ges Bisaura, que havia dimitit.
ARCA és la xarxa dels 11 grups d’acció local que hi ha a Catalunya (GAL). Es va constituir el mes de gener de 2010 i el principal objectiu d’esta entitat és ser un ens de representació dels esmentats grups davant d’ens i d’institucions d’àmbit català, estatal i internacional, en col·laboració amb el departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat (autoritat de gestió del Programa Leader).
Les finalitats d'ARCA són promoure i fomentar actuacions i projectes que faciliten el desenvolupament integral del medi rural, millorar la consecució dels objectius dels grups Leader i del desenvolupament rural català en general, mitjançant una assistència tècnica, i el foment de la cooperació entre grups Leader.
La visió de l’entitat és convertir-se en l’ens de referència del desenvolupament rural de Catalunya: per als grups Leader, donant-los el suport necessari; i per als mitjans de comunicació, englobant la informació relacionada amb el medi rural català.
Carles Luz, nou president de l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya
ARCA és la xarxa dels 11 grups d’acció local que hi ha a Catalunya

- Carles Luz és alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta. -
- Cedida
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 11 de gener de 2017 a les 21:30
Actualitzat el 11 de gener de 2017 a les 21:48
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics