17
d'octubre
de
2016, 10:11
Actualitzat:
11:20h
El passat mes de juny el grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Tortosa va presentar una queixa davant el Síndic de Greuges per denunciar que havent adreçat a l'alcalde el mes d'abril un total de set escrits sol·licitant documentació en relació a diversos temes municipals a data de juny encara no s'havia rebut cap resposta, "el que suposa un clar incompliment dels terminis que establix el Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de Tortosa, la Llei de Transparència i la Llei municipal del règim local", segons ha afirmat el grup socialista.
Segons informa el PSC de Tortosa en una nota de premsa, havent presentat el 9 de juny un nou escrit a l'alcalde recordant la documentació sol·licitada, en data 1 de juliol de 2016, efectivament "van rebre algunes de les respostes als escrits als que feia referència la seua queixa" amb dates compreses entre el 5 de maig i el 30 de juny i sense registre de sortida. En data 27 de juliol el Síndic de Greuges va rebre còpia de les respostes de l'equip de govern, i "va poder constatar el retard en atendre les peticions socialistes", i per això va comunicar que havia emès resolució recordant a l'Ajuntament que la regulació que establix el termini màxim per donar resposta als càrrecs electes és de quatre dies.
"Donat que el to de la resposta continguda en alguna de les respostes rebudes ratlla la incorrecció i el menyspreu", i que, segons el grup municipal, "no es mereix un regidor de l'Ajuntament" i, a més, la majoria d'elles "no incorporaven ni adjuntaven la documentació que s'havia sol·licitat". Per això, es van presentat nous escrits en resposta i demanant de nou la documentació que havien sol·licitat, i es va presentar, en data 4 d'agost de 2016, una nova queixa al Síndic evidenciant que, a pesar de les seues accions, la situació continua repetint-se.
Resposta del Síndic
Esta setmana el PSC ha explicat que ha rebut resposta per part del Síndic de Greuges, en la que informa que "han sol·licitat a l'Ajuntament de Tortosa un informe i la documentació escaient per resoldre la queixa" però que, superat el termini de temps legal per respondre el requeriment, "no han rebut resposta pel que han reiterat esta sol·licitud tot recordant a l'Ajuntament el deure de facilitar-la".
"Amb estes queixes volíem que quedés palesa una situació que es ve repetint de manera continuada per part del govern municipal a l'Ajuntament de Tortosa pel que fa a la petició d'informació municipal per part del nostre grup", ha comentat el portaveu del grup socialista, Enric Roig. Es tracta de la "manca de voluntat" i "mala praxis" per part de l'equip de govern a l'hora de facilitar informació de l'interès dels socialistes, "que fins i tot en algun cas ha arribat a tardar dos anys, o no ens ha estat facilitada mai". Roig ha afegit que, "pel que es veu esta actitud també es dóna amb les peticions del Síndic de Greuges, incomplint novament la llei".
El portaveu del grup socialista ha volgut remarcar que "creuen que no hi ha intenció de posar solució" ja que, de fet, una de les queixes sobre el nou ROM és que ha eliminat el termini màxim per donar resposta a les demandes d'informació dels càrrecs electes, que l'anterior ROM estableix en deu dies. Roig també ha volgut recordar que "no és la primera vegada que fan arribar queixes al Síndic, ja que així ho van fer per denunciar moltes vegades la manca de transparència del web municipal, i la dificultat per accedir a la informació dels grups municipals de l'oposició".
Segons informa el PSC de Tortosa en una nota de premsa, havent presentat el 9 de juny un nou escrit a l'alcalde recordant la documentació sol·licitada, en data 1 de juliol de 2016, efectivament "van rebre algunes de les respostes als escrits als que feia referència la seua queixa" amb dates compreses entre el 5 de maig i el 30 de juny i sense registre de sortida. En data 27 de juliol el Síndic de Greuges va rebre còpia de les respostes de l'equip de govern, i "va poder constatar el retard en atendre les peticions socialistes", i per això va comunicar que havia emès resolució recordant a l'Ajuntament que la regulació que establix el termini màxim per donar resposta als càrrecs electes és de quatre dies.
"Donat que el to de la resposta continguda en alguna de les respostes rebudes ratlla la incorrecció i el menyspreu", i que, segons el grup municipal, "no es mereix un regidor de l'Ajuntament" i, a més, la majoria d'elles "no incorporaven ni adjuntaven la documentació que s'havia sol·licitat". Per això, es van presentat nous escrits en resposta i demanant de nou la documentació que havien sol·licitat, i es va presentar, en data 4 d'agost de 2016, una nova queixa al Síndic evidenciant que, a pesar de les seues accions, la situació continua repetint-se.
Resposta del Síndic
Esta setmana el PSC ha explicat que ha rebut resposta per part del Síndic de Greuges, en la que informa que "han sol·licitat a l'Ajuntament de Tortosa un informe i la documentació escaient per resoldre la queixa" però que, superat el termini de temps legal per respondre el requeriment, "no han rebut resposta pel que han reiterat esta sol·licitud tot recordant a l'Ajuntament el deure de facilitar-la".
"Amb estes queixes volíem que quedés palesa una situació que es ve repetint de manera continuada per part del govern municipal a l'Ajuntament de Tortosa pel que fa a la petició d'informació municipal per part del nostre grup", ha comentat el portaveu del grup socialista, Enric Roig. Es tracta de la "manca de voluntat" i "mala praxis" per part de l'equip de govern a l'hora de facilitar informació de l'interès dels socialistes, "que fins i tot en algun cas ha arribat a tardar dos anys, o no ens ha estat facilitada mai". Roig ha afegit que, "pel que es veu esta actitud també es dóna amb les peticions del Síndic de Greuges, incomplint novament la llei".
El portaveu del grup socialista ha volgut remarcar que "creuen que no hi ha intenció de posar solució" ja que, de fet, una de les queixes sobre el nou ROM és que ha eliminat el termini màxim per donar resposta a les demandes d'informació dels càrrecs electes, que l'anterior ROM estableix en deu dies. Roig també ha volgut recordar que "no és la primera vegada que fan arribar queixes al Síndic, ja que així ho van fer per denunciar moltes vegades la manca de transparència del web municipal, i la dificultat per accedir a la informació dels grups municipals de l'oposició".