El Parlament de Catalunya ha aprovat la proposta de resolució del PSC que insta al Govern de la Generalitat a la construcció de l’edifici del tercer institut de Tortosa. La proposta va ser portada al Parlament de Catalunya donada l’actual situació de saturació de l’escola de Sant Llàtzer que acull l’institut Cristòfol Despuig, compartint espais i instal·lacions i "donant lloc a incomoditats i incompliments de la normativa", segons denuncien els socialistes.
Tot i esta situació, el govern ja va anunciar que no hi construiria l’edifici del tercer institut ja que la previsió del creixement d’alumnat a secundària només es preveu per uns quants cursos i després, segons les previsions, tornarà a baixar pel que el govern de la Generalitat no veu necessària la construcció d’un nou edifici per acollir al tercer institut.
Segons el diputat socialista Carles Castillo, “aquesta és una reivindicació de fa més de vint anys que sempre han defensat tant l’Ajuntament, que ja va cedir els terrenys per construir-lo el 2009, com la pròpia Generalitat, però que l’actual govern ha volgut tornar a posar-la al calaix.” “Actualment el tercer institut, el Cristòfol Despuig, està compartint espai amb l’escola Sant Llàtzer, el que provoca continus problemes que han derivat en aules amb més de 30 alumnes, classes al bar o departaments ubicats a sales sense finestres que eren magatzems i arxius, per tant reclamem al govern que deixi de maltractar a les Terres de l’Ebre i les doti de les infraestructures que es mereix” ha reblat Castillo.
La proposta ha estat aprovada tot i l’abstenció de la CUP i el vot contrari de Junts X Sí. La diputada Anna Simó (JxSí) ha argumentat que “el tercer institut ja està fet a l’escola Sant Llàtzer i la comunitat educativa està totalment satisfeta amb aquesta convivència i que, per tant, en el cas de que en un futur faci falta més espai ja es construirà el quart institut.” Intervenció que Castillo ha titllat de “sorprenents i un exercici d’hipocresia.” “És un insult a la intel·ligència dir que aquesta no és una necessitat urgent ni prioritària", ha insistit.
La creació del tercer institut de Tortosa, després de moltes demandes i reivindicacions, va ser anunciada el 24 d’abril de 2009 i l’Ajuntament de Tortosa ja va aprovar cedir a la Generalitat els terrenys per a la construcció del tercer institut, que s'ha d’ubicar entre l'autovia d'entrada a Tortosa i el pont Tirant lo Blanc, en concret al Pla Parcial Temple Sud i amb una superfície de 10.488 metres quadrats.
El Parlament aprova una proposta del PSC per a la construcció del tercer institut a Tortosa
El Govern, però, descarta de moment invertir en una nova infraestructura | La proposta es va aprovar tot i el vot en contra de Junts X Sí i l’abstenció de la CUP
Ara a portada
Publicat el 16 de juny de 2017 a les 11:54
Actualitzat el 16 de juny de 2017 a les 12:16
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics