Els diputats del grup parlamentari del PSC-Units Jordi Terrades i Òscar Ordeig signen la bateria de preguntes. Una d’elles reclama saber quines ajudes va demanar el Govern de Catalunya al Ministeri d’Agricultura per restaurar les zones afectades per l’incendi forestal que es va produir el mes de juny de 2019 a la Ribera d’Ebre i Les Garrigues, i afegix que en cas que el Govern no hagués sol·licitat estes ajudes, quin va ser el motiu.Incomprensible i intolerable! Catalunya va ser la única Comunitat que no va demanar les ajudes pels incendis d Ribera i Garrigues al Ministeri. Avui mateix demanem la compareixença urgent d Consellera Jordà al #Parlament. https://t.co/qMTOAUcHw9
— Òscar Ordeig (@oscarordeig) February 14, 2020
Així mateix, pregunten si el Govern va rebre una carta amb l’oferiment de la directora general de Desenvolupament Rural del Ministeri d’Agricultura de realitzar una obra d’emergència per la restauració de les zones afectades per l’incendi i quina va ser la resposta."Catalunya no va demanar ajuts a l'Estat per a reparar danys de l'incendi a Ribera d'Ebre". #EtFelicitoFill#SomPSC/❤️ pic.twitter.com/JRSjGS7ngS
— Socialistes (PSC) /❤ (@socialistes_cat) February 14, 2020
Una altra de les preguntes parlamentàries demana conèixer quins recursos està destinant la Generalitat de Catalunya per restaurar les zones afectades.
A més, després que la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, informés este dijous que a finals de gener el Govern va fer efectiu un paquet d’ajudes per pal·liar els efectes de l’incendi, pregunten concretament quines ajudes exactes contempla este paquet i per quin imports, i si el Govern creu suficients els mitjans i les mesures que ha desplegat per restaurar les zones afectades.