Des d’este dimecres i fins diumenge 16 de juliol, els veïns de la Ràpita són consultats sobre el destí d’una partida de 100.000 euros per a inversió, en el marc dels primers pressupostos participatius que organitza el consistori. La ciutadania podrà escollir entre tres opcions explícites, proposades pels grups municipals, o bé afegir la seua pròpia proposta.
Per una banda, es planteja la creació d’un aparcament d’autocaravanes: un espai habilitat per tal que els usuaris d’estos vehicles puguen estacionar de forma regulada. Una segona opció és la peatonalització del carrer Pou de les Figueretes, per tal d’adequar este lloc històric com a espai de trobada, tot traslladant-hi, rehabilitat, el pou ubicat al darrera del mercat municipal. I, finalment, la tercera proposta és la remodelació de l’avinguda dels Esports, amb l’arranjament de les rotondes existents en este eix viari cèntric de la ciutat. A més, els ciutadans que vegen prioritaris altres projectes, també poden indicar la seua pròpia opció al quart apartat: ‘altres inversions’.
Amb esta consulta el govern local pretén incentivar la participació ciutadana i apropar la gestió municipal a la població. “Som conscients que aprofundir en els mecanismes de democràcia participativa és una petició ciutadana insistent i, a més, del tot legítima perquè ha de millorar la connexió entre la gestió pública i el sentir de la gent, que en definitiva és a qui va destinada esta gestió”, explica el govern municipal en una nota de premsa.
Josep Caparrós, alcalde de La Ràpita, ha defensat, en el moment de depositar la seua papereta a l’urna habilitada a l’ajuntament, que “este govern té clara la voluntat de fomentar els processos participatius" i que "a partir d’avui en tenim una nova oportunitat, que permetrà destinar la partida més important de la inversió d’enguany dels pressupostos municipals a aquell projecte que esculle la ciutadania rapitenca”.
L’ajuntament és una de les tres seus on la ciutadania pot votar, de 8h a 15h, en este procés. Les altres dues són: la biblioteca municipal, on es podrà votar el dimecres i divendres de 8h a 15h, i el dijous de 10h a 13.30h, i de 14h a 20h; i L’Oficina municipal de Turisme, que estarà disponible per a la votació, de dimecres a diumenge de 9.30h a 14h, i de 17h a 20h.
El recompte es farà el 17 de juliol a les 13:00h en un acte públic a la sala de juntes de l’ajuntament. Poden participar en la consulta les persones que hagen complit setze anys a data 12 de juliol i que estiguen empadronades al municipi de manera continuada, com a mínim, des de fa un any.
En marxa la consulta dels pressupostos participatius de la Ràpita
Entre el 12 i el 16 de juliol, la ciutadania podrà proposar i decidir a quin projecte es destinen 100.000 euros del pressupost municipal vigent
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 12 de juliol de 2017 a les 19:04
Actualitzat el 12 de juliol de 2017 a les 19:20
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics