Esquerra Republicana a la Ràpita proposa assolir una ciutat més saludable per a la ciutadania rapitenca amb accions sota criteris de sostenibilitat que promouen una mobilitat segura i un urbanisme sostenible.
En este sentit, un dels eixos principals del republicans per desenvolupar la propera legislatura és l’impuls de polítiques que “ens permetin deixar un poble, un territori, un país millor per als nostres fills i filles i ho farem aplicant polítiques de sostenibilitat, de transició energètica que fomenten la mobilitat i peatonalització, per deixar el poble als ciutadans i aconseguir una ciutat saludable, una mobilitat segura, amb un urbanisme sostenible i apostar també per la innovació i poder convertir la Ràpita en una Smart City” – valorava l’alcaldable, Josep Caparrós.
Una de les actuacions que proposen els republicans per aconseguir aquests objectius de mobilitat segura i sostenible és la construcció d’una nova central i l’eliminació del pas actual dels autobusos pel centre del poble “ja que actualment són 100 autobusos que creuen el poble, de nord a sud i de sud a nord, en una estació central a l’av. dels Esports que necessita una remodelació que farem, com ens vam comprometre i ja tenim el projecte redactat i a punt d’executar però, primer hem de traure l’estació i ho farem per seguretat i millorant la mobilitat de la gent amb un servei públic interurbà” – explicava Josep Caparrós.
Per esta nova legislatura, Esquerra la Ràpita també aposta seguir millorant la mobilitat amb l’habilitació de camins escolars segurs per pacificar el trànsit rodat a l’entorn dels centres escolars i dels equipaments municipals. Actuacions que seran complementades amb les aportacions de la ciutadania amb el nou Pla de Barris, que promouen. Un espai de participació activa del veïnat dels diversos barris, que recollirà les necessitats específiques de cadascun d’ells i de la seva gent, per fer-los més segurs, accessibles i atractius.
Per esta nova legislatura, Esquerra la Ràpita també aposta seguir millorant la mobilitat amb l’habilitació de camins escolars segurs per pacificar el trànsit rodat a l’entorn dels centres escolars i dels equipaments municipals. Actuacions que seran complementades amb les aportacions de la ciutadania amb el nou Pla de Barris, que promouen. Un espai de participació activa del veïnat dels diversos barris, que recollirà les necessitats específiques de cadascun d’ells i de la seva gent, per fer-los més segurs, accessibles i atractius.
Una altra de les apostes de futur dels republicans és fer de la Ràpita una ciutat verda i adaptada al canvi climàtic, “amb un Pla de Xoc climàtic que redissenye els espais públics, creant una ciutat més verda, més saludable, tenint la zona del Turó de la Guardiola com un gran espai verd i pulmó de la una ciutat, i alhora apostem fermament per la transició ecològica, amb la creació de comunitat energètiques i la instal·lació de serveis d’energies renovables” – explicava Miquel Alonso, candidat número 5 d’Esquerra la Ràpita, que també destacava la voluntat de convertir la Ràpita en una Smart City “perquè la tecnologia no és futur sinó present, que ja transforma la nostra societat, per això, incorporarem els avenços tecnològics al dia a dia de la ciutat, com els sistemes intel·ligents de control de trànsit que ens permetran fer itineraris segurs per accedir als centres escolars de forma segura i sostenible”.
En concret, les actuacions més rellevants per impulsar la Ràpita verda són la creació d’un Pla de xoc climàtic per redissenyar els espais públics i dotar-los de millors condicions ambientals, com la conversió de la zona verda del Turó de la Guardiola i el Miradora de la Torreta; la creació de comunitats energètiques, la instal·lació de cobertes fotovoltaiques d’autoconsum i calderes de biomassa en edificis públics i l’habilitació de nous punts de recàrrega de vehicles elèctrics; i alhora aposten per la Ràpita, Smart City per aplicar la tecnologia i solucions innovadores com la instal·lació de comptadors d’aigua intel·ligents, pantalles públiques d’informació i l’habilitació de sistemes intel·ligents de control del trànsit, entre d’altres.