ERC-Tortosa Sí proposa millorar la mobilitat a la ciutat amb la construcció d’un pas per sota de les Avançades que permetria connectar la carretera de Tivenys-Bítem amb l’hospital Verge de la Cinta, passant pel barri del Rastre. Es tracta d’un projecte que s’executaria per fases, amb una longitud total de 1.150 metres, 290 dels quals corresponen al túnel que s’habilitaria sota les Avançades. “És una obra ambiciosa però no faraònica. Es tracta d’un projecte de ciutat que s’executarà per fases i buscarem el suport econòmic d’altres administracions”, ha explicat el candidat a l’alcaldia per ERC-Tortosa Sí, Xavier Faura.
El projecte que ha presentat l’alcaldable Xavier Faura es dividix en tres fases: una primera entre la rotonda de la Simpàtica i el nucli antic, on es restauraria el vial actual; la segona fase permetrà connectar el barranc del Rastre amb la torre del Célio; i, finalment, l’últim tram permetria la connexió des del Célio fins a la carretera de Bítem, un tram però que no s’executaria fins que es construïsca el tercer pont.
“La finalitat d’esta obra no és només millorar la mobilitat sinó que pretenem aconseguir que un visitant puga anar des del Castell de Tenasses fins al Fortí d’Orleans caminant per la vora de la muralla”, ha assenyalat Faura. L’obra contempla la restauració de les carreteres de la Torre del Célio i del barranc del Rastre i la creació d’una zona de vianants i carril bici al voltant de les muralles. A més connectarà el nucli antic amb la zona nord de la ciutat. “Esta infraestructura ens permetrà reduir el col·lapse de trànsit al centre de la ciutat”, ha apuntat l’alcaldable republicà. La construcció d’esta infraestructura està inclosa en el pla urbanístic municipal (POUM).
El projecte que ha presentat ERC-Tortosa Sí ha estat avalat per la consultoria tècnica d’enginyeria Tengi SL.
ERC-Tortosa Sí proposa la construcció d’un pas per sota de les Avançades per millorar la mobilitat
Es tracta d’un projecte que s’executaria per fases, amb una longitud total de 1.150 metres, 290 dels quals corresponen al túnel que s’habilitaria sota les Avançades

Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 24 de maig de 2019 a les 19:00
Actualitzat el 24 de maig de 2019 a les 19:07
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics