Este matí, els candidats republicans ebrencs al Parlament de Catalunya Lluís Salvadó, Irene Fornós i Alfons Montserrat han proposat per a la propera legislatura "desplegar tot el potencial de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre’. Segons Salvadó, este projecte reconegut per la UNESCO l’any 2013 és un ‘instrument imprescindible per impulsar les Terres de l’Ebre, millorar-ne la conservació i aportar valor als productes del sector primari i turístic del territori" segons remarca en una nota de premsa.
El candidat ha afirmat que treballarà "perquè el projecte reporte tot el seu potencial sobre la nostra economia i societat", i per això "ens comprometem que durant la propera legislatura hi haja un lideratge institucional i polític de primer nivell des de les Terres de l’Ebre perquè este no siga només un projecte del COPATE sinó de les màximes institucions del territori. Ha de ser un projecte de les màximes institucions de les Terres de l’Ebre, de la Delegació del Govern, els consells comarcals i la Diputació. I a partir d’aquí fer també que siga un projecte del conjunt del país".
De manera simultània, Salvadó creu que "cal ser capaços de donar valor a la marca Ebrebiosfera, fer-la atractiva, coneguda i reconeguda tant a Catalunya com als principals mercats europeus". Per fer-ho possible, a més de les vies de finançament europees que ja s’estan treballant, el republicà demana aconseguir "un compromís econòmic més gran de les institucions per poder estructurar amb recursos propis un equip tècnic des del COPATE que doni aplicació pràctica als projectes del Pla de Gestió 2015-2023 de la Reserva de la Biosfera".
Salvadó ha recordat que "el projecte Ebrebiosfera, a més de ser un projecte engrescador i transcendent és, al mateix temps, una eina de governança i de generar consensos per aconseguir avançar de forma cohesionada cap a un model de territori que aprofite el valor i la riquesa mediambiental i patrimonial que tenim per repercutir-ho positivament cap a la nostra societat i economia’"
Esquerra demana un lideratge institucional al territori per fer de l’Ebrebiosfera un projecte de país
Els candidats republicans ebrencs han explicat la seua proposta en un acte de campanya al pavelló firal d'Amposta
Ara a portada
-
Societat L’enderroc de discoteca Plató, primer pas per a regenerar l’antiga N-340 a Alcanar Sílvia Berbís Morelló
-
Medi ambient El Govern destina 1,1 milions d'euros a estudiar la quantitat de CO2 acumulat al litoral català
-
-
Societat L’oli Cabra Feixet del Perelló, premiat com el millor oli extra verge del món Xavi Llambrich
-
Publicat el 07 de desembre de 2017 a les 19:50
Actualitzat el 08 de desembre de 2017 a les 16:14
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics