
L’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, ha comparegut este migdia davant dels mitjans en resposta a la roda de premsa que esta setmana va fer ERC Amposta i on va anunciar que el centre comercial Futuro Ciudad sortirà subhasta el proper 2 d'abril per 20 MEUR.
L’alcalde ha estat especialment dur en les afirmacions d’Adam Tomàs assegurant que la situació és "el certificat de defunció del projecte", i ha lamentat que els republicans s’erigisquen en "enterradors oficials" d’un "gran projecte de ciutat" d’iniciativa empresarial privada i que en el seu moment va comportar una important inversió a la ciutat i també la creació de molts llocs de treball. "No ha estat mai un projecte de CiU, però l’obligació de l’alcalde, com amb qualsevol iniciativa que supose creació de llocs de treball és donar-hi recolzament".
Manel Ferré, ha assegurat que contínuament ha estat assabentat de la situació i de tots els contactes i negociacions que s’han produït al respecte, en este sentit, ha afirmat que les declaracions d'esta setmana del primer grup municipal a l’oposició són “inconscients i irresponsables, perquè posen en perill els preacords que hi ha ara mateix i que estan a l’espera de la resolució de la subhasta”.
Ferré ha lamentat la manera “maldestra” de gestionar l’oposició dels republicans que “en un moment tan complicat com l’actual enlloc d’ajudar a sortir de la crisi sembla que se n’alegren de que les coses no hagen sortit bé, per molt que es tractés d’una iniciativa privada, i ho aprofitin per carregar contra l’ajuntament”.
Pel que fa als deutes pendents de cobrament per part de l’Ajuntament d’Amposta que té actualment Futuro Ciudad, i que ascendeixen a 272.000 euros en concepte d’IBI, l’alcalde ha aclarit que "no hi ha cap perill" de que es dixen de cobrar estos impostos, amb els interessos de demora i els recàrrecs corresponents, ja que la Llei General Tributària estableix que el deute de l’IBI és prioritari i qui adquirisca l’immoble adquirirà també les obligacions de pagament, “i això ho sap el cap d’ERC, però prefereix intoxicar malintencionadament a la ciutadania d’Amposta en el seu propi benefici”, ha lamentat.
D’altra banda, l’alcalde s’ha mostrat esperançat pel que fa als preacords que estan en pausa a l’espera de que hi haja un nou propietari de les galeries comercials, i ha assegurat que “este pot ser el punt de partida d’una nova etapa per a este projecte, però hem de ser molt prudents”.
En este sentit, Manel Ferré, ha explicat que existeixen converses sobre la reconversió de les galeries comercials i que les negociacions es reprendran quan amb la resolució de la subhasta “tinguem un nou interlocutor que sigui vàlid, solvent, responsable i que serà el primer interessat en treure rendibilitat d’un espai del que estem convençuts que ben gestionat seria totalment viable, afortunadament la voluntat i els desitjos de d’ERC van per un camí i les iniciatives comercials per un altre”.
La Metro, pot tornar a la ciutat
Un dels factors clau d'esta reconversió seria el trasllat de la discoteca Metro, que actualment es troba al polígon de Tosses, en un dels espais de les galeries de Futuro Ciudad, tal com ha reconegut l'alcalde. De fet, Ferré ja ha mantingut una reunió amb els representats de locals d'oci nocturn, bars i restaurants d'Amposta "per copsar la seua predisposició al fet que pugue baixar esta activitat a la ciutat" i la seua resposta "va ser molt positiva. Ho visualitzen com una oportunitat per tornar a generar moguda i que Amposta torne a recuperar la centralitat que tenia en l'oci norcturn al territori". "Jo vaig demanar als partits i en concret a ERC que es definisca en este sentit, per què a un lloc diu una cosa i després en diu una altra", ha reblat Ferré.
El trasllat de la discoteca comportarà una modificació puntual del POUM, que ara mateix no contempla que es puga realitzar este tipus d'activitat al sector. Ferré també ha avançat que realitzarà reunions amb els veïns de la zona.