Gaseni reclama al govern espanyol que recupere l’aturada dels trens d’alta velocitat a l’Aldea

El senador republicà també ha recordat el deficient servei ferroviari dels trens regionals a les Terres de l’Ebre durant la darrera dècada

  • Jordi Gaseni durant la seua intervenció al Senat -
Publicat el 20 de desembre de 2023 a les 10:40
Actualitzat el 20 de desembre de 2023 a les 10:50
El senador ebrenc Jordi Gaseni durant el debat d’una moció al Ple del Senat sobre la millora de l’eficiència, la planificació i la gestió d’infraestructures del transport ha reclamat al govern espanyol la millora del servei ferroviari als Països Catalans i la recuperació de l’aturada dels Euromeds o altres trens d’alta velocitat a l’estació de l’Aldea.

Gaseni primer ha volgut deixar constància del deficient servei ferroviari patit a les Terres de l’Ebre amb els trens regionals de les línies ferroviàries R15 i R16  durant la darrera dècada, recordant els retards, les avaries i alguns descarrilaments que s’han viscut. “La tecnologia i el món avança, però, en canvi, anar en tren fins a Barcelona des de les Terres de l’Ebre amb regionals ens costa més temps ara, que fa vint anys. Per això també hem reclamat el traspàs integral de rodalies a la Generalitat de Catalunya”. Ha afirmat.

El senador republicà també ha demanat al govern espanyol l’aturada de l’Euromed o altres trens d’alta velocitat a les Terres de l’Ebre. “Cal que recuperar el servei d’Euromed, un servei que fins a l’any 2019 s’aturava a l’estació de l’Aldea – Amposta - Tortosa, però que arran de la pandèmia el govern espanyol el va suprimir”.

A més Gaseni ha remarcat que recuperar l’aturada d’estos trens “és una decisió que el govern encara no ha volgut revertir. És una qüestió de voluntat política que els Euromeds s’aturin a les Terres de l’Ebre, i ho és, també, per donar compliment a la Proposició no de llei aprovada per  la Comissió de Transports de Mobilitat i Agenda Urbana del Congrés de Diputats el novembre de 2020, on es demanava recuperar i reinstaurar l’aturada d’aquest servei tan necessari”.

El senador republicà durant la seua intervenció ha criticat el model d’inversió en infraestructures de l’Estat, “un model irracional des del punt de vista econòmic i productiu, radial i centralista”. Per il·lustrar-ho ha posat com a exemples la connexió dels Països Catalans amb el corredor mediterrani de mercaderies, la connexió ferroviària entre el País Valencià i Catalunya, la connexió de l’alta velocitat amb Europa, els accessos ferroviaris als ports de Tarragona, Barcelona i València, la manca d’inversió en rodalies, així com una llarga llista d’infraestructures pendents.