
L'acte central de la campanya socialista a l'Ebre, esta tarda al Centre Cívic de Ferreries, a Tortosa. Foto: Sílvia Berbís
“Gràcies per haver salvat el PSC, anirem a molts funerals abans que al nostre”. Així, donat per superada la difícil situació del partit, ha començat el seu discurs el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, en l‘acte central socialista a Tortosa, davant les desenes de persones que han omplert l’espai habilitat al Centre Cívic de Ferreries. Iceta ha tornat a treure la carta del transvasament alertant dels efectes sobre el riu que tant la victoria del PP com de Ciutadans comportaría. La mateixa advertència ha llençat el candidat al Senat per Tarragona i les Terres de l’Ebre Joan Sabaté, que ha repartit també critiques condundents cap a la resta de contrincants polítics de cara a les eleccions de diumenge. En l’acte han participat també el número 3 de la llista per Tarragona i l’Ebre i tinent d’alcalde d’Aldover Víctor Alcoverro, que ha fet una defensa de les polítiques socialistes com a garants de la protecció del territori i de la sesua gent, i del portaveu socialista a Tortosa, Enric Roig, que a demanat a la ciutadania que “diumenge per favor tots siguem lleons i lleones, anem a votar, i defensem la nostra camada”.

Un moment de la intervenció de Miquel Iceta davant militants i simpatitzants socialistes. Foto: S.B.
Joan Sabaté, per la seua banda, n’ha repartit per a tots els adversaris, centrant-se en respondre a declaracions emeses durant la campanya. I també aquí ha resorgit l’Ebre, en recordar que “Rajoy ha recuperat a València el missatge de ‘Agua para todos’, la mateixa filosofía que Ciutadans”, ha exposat. Ja ho van fer els populars, i “en connivencia amb Convergència”, ha recordat, tot apelant al Sant Cristo Gros: “Sabeu que Pujol també va donar suport al transvasament amb tota potencia, i seguixen sent un partit transvasista, perquè el seu model de creixement es basa en els transvasaments”. Així mateix, ha assegurat que la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, “va afirmar a Tortosa que les mobilitzacions contra el PHN havien estat l’origen de les mobilitzacions pel procés d’independència, de manera que ara resulta que allò va servir per fer una candidatura per portar a Mas a la presidencia de la Generalitat quan en realitat quan venia la gent li posava catifes de sal, és intolerable que es facen estes afirmacions”, ha reblat. També s’ha mostrat indignat “perque a l’acte central d'ERC es va dir que Junqueras és la reencarnació de Marcel·lí Domingo. “Això es diu per ingnorància o per mala fe, perquè Domingo no va ser mai nacionalista ni independentista i qualsvol comparació es ofenedora, no va ser un polític insolidari, és el nostre referent històric”, ha assegurat. Sabaté ha acusat els independentistes de “manipular la historia” i d’inventar-se greuges: “Els encantaria que el govern enviés a la Legión a entrar per la Diagonal”, ha afirmat, criticant una estrategia “que va encaminada a l’enfrontament”. Així mateix, ha demanat tenir “compte amb els radicalismes dels suposadaments d’esquerres”, perquè “són perillosos”.

Víctor Alcoverro, número 3 de la llista del PSC al Congrés. Foto: S.B.