El passat divendres la Intercomarcal d'ICV a les Terres de l'Ebre aprovava per unanimitat proposar al Parlament de Catalunya una resolució de Govern perquè s'actués de manera immediata i urgent davant la situació actual de molts dels boscos del Massís del Port, gran part d'ells dintre del Parc Natural, i que depenen de la Generalitat.
Els ecosocialistes de les Terres de l'Ebre recorden que les fortes nevades i pluges ocorregudes a la part alta del Port en els darrers mesos, han provocat una sèrie de destrosses importants: arrencament d'arbres de soca-rel, capçades i rames totalment trencades, etc. A més, este fet també dificulta el pas per les senderes tradicionals i les pistes, fet que dóna una imatge de desolació, incompatible amb un espai protegit com és el Parc Natural dels Ports.
A més a més de la imatge d'un dels atractius turístics més importants de les Terres de l'Ebre, els ecosocialistes alerten que sinó s'actua de manera immediata, la gran quantitat de rames i arbres trencats "s'assecaran i es convertiran en un element molt perillós i de gran vulnerabilitat que podria provocar un elevat risc d'incendi en un dels paratges i recursos naturals més
importants del territori".
Així, des d'ICV Terres de l'Ebre s'instarà el Govern perquè tinga en compte esta situació extraordinària i actue de manera immediata a través de plans d'ocupació o qualsevol altra fòrmula.