
Reunió dels representants locals amb la Defensora de la Ciutadania d'Amposta, Foto: Cedida
Segons consta en la memòria de l'any passat, de les 100 queixes que la Defensora ha gestionat se n'han solucionat un 54%, mentre que un 32% estan pendents de resolució, quedant la resta com a circumstàncies complicades o impossibles de resoldre.
La majoria de les preocupacions dels ampostins són derivades de conflictes entre veïns, sorolls a la via pública o elements urbans i edificis privats en mal estat. Per a fer-ne efectiva la resolució dels conflictes, la Defensora trasllada les queixes i propostes a les regidories corresponents i a altres estaments públics o privats, els quals donen resposta o s’encarreguen de gestionar la problemàtica.
La Defensora de la Ciutadania actua com a eina mediadora entre la ciutadania i els estaments municipals, derivant les preocupacions de les ampostines i ampostins als òrgans corresponents. L’any 1987, Amposta es va convertir la primera ciutat de l’Estat espanyol en tenir esta figura.