El Ple de l'Ajuntament d'Alcanar va aprovar un Pla Econòmic-Financer (PEF) que inclourà pujades d'impostos i retallades d'inversions amb l'objectiu d'establir una sèrie de mesures que garantisquen l'estabilitat pressupostària. La llei d'estabilitat pressupostària, aprovada pel govern espanyol el 2012 i coneguda com a 'llei Montoro', obliga a presentar un pla amb mesures correctores com a conseqüència d'incomplir els objectius de topalls de despesa.
En el cas del consistori canareu, es va passar el límit en la liquidació del pressupost de 2014. Uns canvis en els criteris d'imputació d'algunes despeses per part de la intervenció municipal, juntament amb la poca inversió executada en aquell exercici, van provocar una reducció del sostre de despesa per als anys posteriors. Així, un cop represes algunes obres pendents (la rehabilitació de l’alberg dels Josepets i reforma del Mercat Municipal, principalment) es va superar el límit de despesa.
Per complir amb el PEF i poder fer front a les despeses previstes, l'Ajuntament d'Alcanar retallarà a la meitat les inversions per l'any vinent, pujarà un 13% l'impost als vehicles de tracció mecànica, recuperarà el 10% sobre el gravamen de l'IBI urbana i congelarà la despesa de personal. Segons argumenten en un comunicat de premsa, la reducció dels ingressos provinents de l'IBI s'ha reduït dràsticament a causa de la llei del Cadastre i el pagament d'1 MEUR per donar compliment a la sentència del cas Turov "dificulten encara més la tasca d’equilibrar ingressos i despeses".
L'Ajuntament d'Alcanar també recorda que la no aprovació o l'incompliment del Pla Econòmic-Financer "comporta conseqüències que no es poden obviar". El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques podria emprendre mesures coercitives, com la retenció dels ingressos que provenen de l'Estat o l'obligació de sotmetre's a un pla d'ajust molt més estricte i que, segons l'Ajuntament, "implicaria pujades d'impostos molt més importants i retallades molt més dràstiques".
El PEF es va aprovar durant l'últim ple abans de l'estiu amb els vots favorables d'ERC, l'abstenció de CDC i els vots contraris del PSC, el PP i la CUP.
La 'llei Montoro' obliga a Alcanar a aprovar un pla econòmic per garantir l'estabilitat financera
Inclourà pujades d'impostos i retallades en inversions per assegurar l'equilibri entre ingressos i despeses al que obliga la llei d'estabilitat pressupostària de 2012

- Durant ple del 30 de juny es va aprovar el Pla Econòmic-Financer -
- Cedida
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 11 de juliol de 2016 a les 14:18
Actualitzat el 11 de juliol de 2016 a les 15:41
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics