Felicitacions a les xarxesMoment en el que @malmuni1 recull la #CreuDeSantJordi2018 #momentsperalrecord #emocio #reconeixement #moltmerescut #felicitats pic.twitter.com/bp9drMOJ2o
— Mercè Gisbert (@Merce_G) 23 de julio de 2018
l'Enhorabona a la senienca Victòria Almuni,guardonada amb la #CreudeStJordi. Investigadora destacada en temes històrics i arquitectònics de les Terres de l'Ebre pic.twitter.com/kz7tPkGfGY
— Irene fornos curto (@IreneFornos) 24 de julio de 2018
Creu Sant Jordi 2018 de la Generalitat de Catalunya atorgada a Victòria Almuni @malmuni1 pel seu treball d'investigació històric i arquitectònic de les Terres de l'Ebre i Nord de Valènciahttps://t.co/yssOnTpaE6 pic.twitter.com/qR3ItHGKao
— Biblioteca Roquetes (@BiblioRoquetes) 24 de julio de 2018
31 personalitats i 24 entitats premiades
El Govern ha concedit la Creu de Sant Jordi a 31 personalitats i 24 entitats que han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seua identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural. L'Associació Catalana pels Drets Civils, creada per les famílies dels presos i exiliats polítics com a plataforma d'actuació conjunta, és una de les entitats que ha rebut la Creu de Sant Jordi. Roger Español ha estat guardonat pel compromís per fer complir el dret a l'autodeterminació i "la lluita cívica per la democràcia i les llibertats fonamentals". La religiosa i activista social Lucía Caram ha estat una altra de les personalitats reconegudes, pel seu compromís amb les persones més desafavorides com a promotora de la Plataforma Ciutadana de Solidaritat, creada al Convent de Santa Clara de Manresa, i la seua vinculació a la Fundació Privada Rosa Oriol.
Entre els ciutadans distingits destaquen també el submarinista Eduard Admetlla, el gastrònom Francesc "Xicu" Anoro, l'historiador i president de la Comissió per la Dignitat Josep Cruanyes, i l'economista Lucía Benería, entre d'altres. En el llistat d'entitats guardonades amb la Creu de Sant Jordi hi figuren l'ONG Proactiva Open Arms, que ha estat àmpliament ovacionada pel públic al Palau de la Música; la cooperativa Abacus, les associacions de defensa forestal i l'associació de Bombers Voluntaris de la Generalitat de Puigcerdà.
La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya.

Els presidents Torra i Torrent, rodejats pels premiats Foto: ACN