Al consistori ampostí es troben molestos perquè el projecte de millora dels accessos a l'N-340 és una obra que fa temps que demanen i el projecte es troba molt avançat. De fet, l'alcalde creu que Foment no ha tingut en compte la voluntat dels veïns: "Este és el projecte que els ampostins necessitem en estos moments perquè millorarà els accessos, rebaixarà la perillositat de les entrades i sortides de la nostra ciutat per l'N-340, i és un projecte ja treballat. És el que volem que s'execute i es tire endavant. L'altre [la rotonda] no volem que es faça".
També són contraris, com altres ajuntaments i agents socials de l'Ebre, a l'obra per oposició a la construcció de rotondes com a mesura per reduir la velocitat a la N-340 i minimitzar els accidents de trànsit. "A nivell territorial hi ha consens que les rotondes no són la solució, perquè es fan de forma urgent i sense tenir en compte les reivindicacions del territori", ha assenyalat Adam Tomàs. De fet, l'alcalde creu que esta obra podria ser una resposta a les demandes del territori d'alliberar de peatges l'AP-7: "Ens preocupa que l'estat espanyol execute d'urgència este tipus de rotondes com a resposta al territori que demana l'aixecament de barreres a l'AP-7. Volem una via de primera i ens en fan una de tercera quan en tenim una de segona. Anem a pitjor."
En el requeriment al Ministeri de Foment, el consistori ampostí també reclamarà que el pressupost que hi haja previst per finançar la nova rotonda s'invertisca en el projecte dels accessos. "És un projecte important a nivell dinamització. A Amposta fa temps que tenim il·lusió que es faça i han saltat totes alarmes quan veiem que ens demanen serveis afectats per fer-ne un altre quan aquest encara no s'ha executat", ha insistit Tomàs.
L'obra que reclama el consistori preveu una millora de les sortides i entrades des de l'N-340 pel pont de la carretera que inclou una rotonda a la zona del Lligallo i La Cambra. De rebot, el camí d'accés a l'escola agrària està pendent d'arreglar-se perquè l'Ajuntament esperava que es pogués encaixar en la mateixa obra i també s'està dilatant l'arranjament de l'avinguda de Sant Jaume fins a la plaça de la Pau, una obra que ja es treballa amb el Departament de Territori i Sostenibilitat. Justament, este dilluns, representants del consistori tenien una cita amb tècnics de Mobilitat de la Generalitat per parlar-ne.

Estos són els accessos que l'Ajuntament d'Amposta reclama millorar Foto: Google Maps