El Consell Nacional de les Joventuts d’Esquerra Republicana va aprovar este dissabte a Granollers rebutjar els espectacles amb bous, sumant-se així als moviment socials i animalistes que demanen l'eradicació de les festes que utilitzen l'animal com a font de diversió.
Des de fa unes setmanes ha ressorgit el debat degut als diversos incidents d'este estiu a Amposta, a la Festa Major de Vidreres -on 19 persones van resultar ferides en saltar un bou la barrera- i a Cardona.
El text aprovat per l’organització política juvenil vinculada a ERC remarca que “la llei catalana del 2010 ha resultat insuficient” i que malgrat “la importància històrica, econòmica i cultural” que representen els correbous, estos “no són compatibles amb els valors de respecte i recerca del benestar animal que hem de defensar com a societat”.
La resolució no només fa referència als correbous, sinó que també critica els bous al carrer, bous embolats, capllaçats i a la mar, en tant que “són festes on s’utilitza l’animal amb una finalitat recreativa, provocant-li dolor, estrès o vexant-lo” i defensa que “han de deixar d’existir i ser prohibides pel Parlament de Catalunya”. Per este motiu, la diputada del Jovent Republicà al Parlament, Rut Ribas, ja ha avançat que el seu vot a les decisions parlamentàries que es produeixin sobre esta matèria aniran en esta línia.
Les joventuts d'ERC es posicionen en contra dels correbous
La resolució aprovada per l'organitzacio política també critica els bous al carrer, bous embolats, capllaçats i a la mar, en tant que “són festes on s'utilitza l'animal amb una finalitat recreativa, provocant-li dolor, estrès o vexant-lo”
Ara a portada
Publicat el 23 de setembre de 2019 a les 09:34
Actualitzat el 23 de setembre de 2019 a les 09:52
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics