Les Terres de l'Ebre reben prop d'1,2 MEUR del programa 7 Comarques

Els jutjats del Penal de Tortosa es traslladaran a l'antiga comissaria dels Mossos

Publicat el 21 d’octubre de 2015 a les 10:23
Actualitzat el 21 d’octubre de 2015 a les 10:44

Imatge del consell de direcció celebrat este dimarts. Foto: Cedida



En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Direcció de l’Administració Territorial de la Generalitat celebrat ahir dimarts a Tortosa, el delegat del Govern, Xavier Pallarès, va explicar que les Terres de l’Ebre rebran 1.190.635’18 milions d’euros del programa 7 Comarques, que “es destinen al foment de l’economia local dels municipis de les quatre comarques de les Terres de l’Ebre, a través de la gestió dels consells comarcals”. En concret, es destinen 236.635’86€ a la comarca del Baix Ebre, 404.465’18€ a la del Montsià, 357.773’98€ a la comarca de la Ribera d’Ebre i a la Terra Alta es destinen 191.760’16€.
 
D’altra banda, Xavier Pallarès ha avançat que el Departament de Justícia ha començat els treballs de condicionament de l’edifici del c/ Comerç de Tortosa, on actualment hi ha els jutjats del Social (antiga comissaria dels Mossos) , on s’ubicarà tot el Jutjat Penal, amb una inversió d’uns 200.000€. D’esta manera, l'edifici acollirà tot el Jutjat de Lo Penal, mentre que el Social tornarà a l’Edifici de la Plaça dels Estudis de la capital del Baix Ebre. Alhora, ha destacat que el Departament de Justícia ha destinat 6 funcionaris a les tasques de suport per tal de resoldre les gestions en tràmit i habilitar una Nova Oficina Judicial a Amposta, on actualment només hi havia un Equip d’Actuacions que tramita les executòries civils pendents.
 
Al mateix temps, el delegat del Govern ha donat a conèixer diverses actuacions que es duran a terme els propers mesos a les comarques ebrenques: com l’inici de les obres a la C12 – l’Eix de l’Ebre al seu pas per Tortosa; les obres de millora de la T-350 entre Masdenverge i Santa Bàrbara (Montsià) i la licitació de les obres de millora de la T-334 entre Horta de Sant Joan i Bot (Terra Alta); també la finalització de les obres i l’entrada en funcionament de la nova comissari de l’Ametlla de Mar i la presentació del Pla de millora dels accessos i aparcament de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa o l’entrada en funcionament del nou servei d’ambulàncies a les Terres de l’Ebre.