
El Parlament Europeu ha aprovat definitivament este dimarts a la inclusió dels corredors Mediterrani i Atlàntic a la llista de projectes prioritaris de transport de la UE per 2014-2020, i ha deixat de moment exclòs el Corredor Central, en contra del que reclama el Govern espanyol. El programa "Connectar Europa" compta amb un pressupost de 29.300 milions d'euros, dels quals 23.200 milions es dedicaran a millorar les connexions de transport, 5.120 milions a xarxes energètiques i mil milions a les telecomunicacions.
Segons el compromís aconseguit pel PE i el Consell, els corredors Mediterrani i Atlàntic entraran en la llista de nou projectes prioritaris de la xarxa principal (també denominada xarxa bàsica), que hauran d'estar acabats en 2030 i seran cofinançats per la UE (en tots dos casos la taxa de cofinançament serà del 40 per cent).
En la votació d'avui, els eurodiputats han donat llum verda al mecanisme financer per al període 2014-2020 per 583 vots a favor, 29 en contra i 30 abstencions.
La xarxa permetrà la connexió de 94 ports europeus amb línies ferroviàries i carreteres i l'enllaç per ferrocarril de 38 aeroports clau amb grans ciutats. A més, també es convertiran 15.000 km de vies ferroviàries en línies d'alta velocitat i es realitzaran 35 projectes transfronterers per eliminar les dificultats actuals de connexió.
En la votació d'avui, els eurodiputats han donat llum verda al mecanisme financer per al període 2014-2020 per 583 vots a favor, 29 en contra i 30 abstencions.
La xarxa permetrà la connexió de 94 ports europeus amb línies ferroviàries i carreteres i l'enllaç per ferrocarril de 38 aeroports clau amb grans ciutats. A més, també es convertiran 15.000 km de vies ferroviàries en línies d'alta velocitat i es realitzaran 35 projectes transfronterers per eliminar les dificultats actuals de connexió.
Els traçats del Corredor Mediterrani aprovats pels negociadors dins de la xarxa bàsica a l'Estat són: Algesires - Bobadilla - Madrid - Saragossa - Tarragona; Sevilla - Bobadilla - Murcia; Cartagena - Múrcia - València - Tarragona; i Tarragona - Barcelona - Perpinyà. A més, entre els projectes específics s'ha inclòs la connexió ferroviària entre València i Barcelona.
Tot i que el corredor Central ha quedat exclòs ara, els eurodiputats inclòs al text final el finançament d'estudis d'avaluació d'este corredor, "de cara a la seva possible inclusió en un futur a la xarxa de projectes prioritaris", apunta la nota emesa per l'Eurocambra.
Tot i que el corredor Central ha quedat exclòs ara, els eurodiputats inclòs al text final el finançament d'estudis d'avaluació d'este corredor, "de cara a la seva possible inclusió en un futur a la xarxa de projectes prioritaris", apunta la nota emesa per l'Eurocambra.