Nota sobre el mapa: Per consultar la llegenda, cal clicar sobre el requadre verd, sota el logo de NacióDigital. Picant sobre cada municipi, es desplega el seu nom, quin va ser el primer partit i el percentatge de vots que va obtenir (alerta: sense comptar amb les agrupacions d'electors). També es pot fer més o menys gran el zoom de la imatge.
Consulta aquí tots els mapes interactius de les municipals del 2015 |
---|
Les eleccions municipals de fa 4 anys van suposar un punt d’inflecció important en la guerra d’hegemonies entre els principals partits de l’independentisme, CiU i ERC.
El tradicional domini de CiU es va quedar fortament tocat per l’embranzida d’ERC. Els republicans aconseguien per primer cop guanyar en un total de 20 municipis i superaven a CiU, que es van quedar amb 19.
Tot i la davallada, CiU va mantenir el lideratge en nombre de vots i regidories. Aconseguien el suport de 27.500 ebrencs i 192 regidors, 30 menys que en els anteriors comicis municipals. Mentre que els republicans passaven a tenir 97 a 162 regidories i es quedaven a només 1.956 vots de ser la força més votada a les Terres de l’Ebre.
Nota sobre el mapa: Per consultar la llegenda, cal clicar sobre el requadre verd, sota el logo de NacióDigital. Picant sobre cada comarca, es desplega el seu nom, quin va ser el primer partit i el percentatge de vots que va obtenir. També es pot fer més o menys gran el zoom de la imatge.