
Els impulsors de Movem Tortosa, en una foto d'arxiu. Foto: Sílvia Berbís
El plenari de Movem Tortos ha donat llum verd al reglament de primàries per elegir l’alcaldable de la candidatura, així com els primers 11 noms de la llista. El reglament preveu que qualsevol ciutadà major d’edat i veí de Tortosa puga presentar-se com alcaldable acompanyat d’un equip de 4 o 10 persones per encapçalar la candidatura que representarà el moviment polític, social i ciutadà en les properes eleccions municipals.
El procés s'ha obert este dimarts 17 i restarà obert fins al diumenge 22 de febrer. El 23 de febrer es publicaran les diferents candidatures. Totes elles només tindran 3 dies (del 24 al 26 de febrer) per fer campanya, ja que el divendres 27 de febrer es realitzarà la votació i es proclamaran els candidats. Tots els ciutadans que vulguen presentar-se com a candidats o vulguen votar les diferents candidatures han d’enviar un correu a movemtortosa@gmail.com indicant el nom, el DNI i l’adreça postal. Es requerix que estiguen empadronats a Tortosa.
D’altra banda, Movem Tortosa ha programat diferents actes pels barris i pobles de Tortosa per donar-se a conèixer de cara la ciutadania i també per complementar el programa electoral que s’està elaborant amb les diferents assemblees programàtiques obertes a la ciutadania. Així, este divendres 20 de febrer a les 20.00 a la cripta de la Reparació es realitzarà el primer acte perquè els coneguen als barris del centre-nucli antic, Santa Clara i Rastre. En les pròximes setmanes, hi haurà actes als barris de Ferreries, Temple, Sant Llàtzer, Remolins i als pobles dels Reguers, Vinallop, Jesús, Bítem i Campredó.
Movem Tortosa s'ha marcat com a objectiu que tots els ciutadans coneguen el moviment i hi puguen ser partícips "per transformar i millorar la societat i el municipi de Tortosa", segons exposen en una nota de premsa.