
Davant la negativa del Congrés, dimarts passat, a què el Poble de Catalunya puga decidir el seu futur exercint el seu dret a vot, amb el rebuig a la petició del Parlament per convocar referèndums, Òmnium Cultural a les Terres de l’Ebre va convidar ahir la ciutadania a participar en un acte que es va dur a terme a Tortosa sota el lema ‘Estripa un no!’, emmarcat en la campanya 'Un País Normal' d'Òmnium Cultural.
El lloc escollit va ser els carrers Sant Blai i Cervantes, on els ciutadans podien estripar voluntàriament tantes paperetes amb un ‘no’ com vots contraris a la consulta va haver al Congrés dels Diputats. Finalment es va acabar llençant quaranta-set globus verds, en senyal d’esperança en la reivindicació democràtica que s’està duent a terme. També es va fer lectura d’un manifest per afirmar que el poble de Catalunya i la majoria del catalanisme polític ha buscat sempre el diàleg i l’encaix amb l’Estat espanyol i la resposta sempre ha estat un no: no a l’Estatut, no al pacte fiscal i dimarts passat no a la consulta.
Segons declaracions d’Aitor Pérez, membre de la junta territorial d’Òmnium: “L’objectiu era presentar l’acció en positiu: és normal que diguem que sí, sí a la democràcia, sí a les urnes, sí a la consulta per decidir com podem viure millor. Som una nació i és normal que vulguem decidir sobre tot allò que ens afecta, com volem la nostra economia, l’educació, la cultura o els nostres rius”.
Els actes com este, convocats per la Comissió del Pastisset Party continuaran. El proper està previst pel dissabte 26 d'abril a les 19h al Museu de la Vida a la Plana de Santa Bàrbara.