
Josep Sabaté, Irene Negre, Muriel Casals i Jordi Sànchez Foto: ANC
Optimisme a l’Assemblea Nacional Catalana sobre la resposta que, un any més, donaran els ebrencs a la propera Diada. Seixanta autobusos, com en mobilitzacions precedents, estan preparats per transportar les persones que participen en la gran mobilització que s’organitzarà a la Meridiana, on els participants hauran d’omplir 5 quilòmetres del "carrer major de la República Catalana". Milers de catalans ompliran de colors els 135 trams –tants com escons hi ha al Parlament–, que serviran per traslladar fins a la cambra catalana els deu eixos de la República Catalana. La gent de les Terres de l’Ebre té quatre trams reservats, del 15 al 18, que s’aniran omplint correlativament. “El ritme de les inscripcions avança amb normalitat i, tot i que no ens podem relaxar, crec que de nou la participació serà un èxit”, afirma Irene Negre, integrant del secretariat nacional de l’ANC per a les Terres de l’Ebre.
De moment, en l’àmbit de tot Catalunya són ja més de 170.000 les persones inscrites, després que este dimarts l’ANC fes una crida per omplir la Meridiana l’11-S. “Serà un preàmbul per demostrar no només que seguim actius, sinó que tenim ganes de votar, perquè tindrem a tocar unes eleccions que han de canviar la història”, assegura. Per això, ha volgut fer una nova crida a aquells que tinguen dubtes a l’hora de desplaçar-se de nou a Barcelona per demanar la independència un any més: “Fa tres anys que estem lluitant i cal demostrar al món que arribem fins al final i que volem començar a recollir els fruits”, ha explicat.
L'ANC ha llançat una nova campanya per donar una empenta a les inscripcions a la Via Lliure a la República Catalana de l'11 de setembre. Sota el lema El teu estiu apunta a la Meridiana, proposa penjar fotografies a les xarxes socials (Twitter, Facebook i Instagram) "assenyalant" a la Meridiana i utilitzant l'etiqueta #Meridianament.