Territori i Sostenibilitat aprova el traçat del desdoblament de la C-12 a Tortosa

L’Ajuntament treballarà per modificar el POUM amb l’objectiu de desafectar totes les propietats que estaven afectades per l’antic traçat

Publicat el 11 de febrer de 2015 a les 14:54
Actualitzat el 12 de febrer de 2015 a les 17:08

Plànol del futur desdoblament de la C-12 Foto: Gencat


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat este dimecres el projecte de traçat del desdoblament de la C-12 (Eix de l’Ebre) al seu pas per Tortosa. Mitjançant diversos tipus d’intervenció en funció del tram, esta actuació té com a objectius millorar el nivell de servei i la mobilitat de l’eix, que registra en algun punt uns 15.000 vehicles diaris de mitjana.
 
El projecte comprèn el tram de la C-12, d’uns 6,5 quilòmetres de longitud, que discorre entre Vinallop (intersecció amb la T-331) i la intersecció amb l’accés a l'EMD de Jesús. El desdoblament de la C-12 a Tortosa comporta una inversió que s’ha estimat en 106,5 MEUR.
 
A l'alçada de Vinallop es preveu la construcció d’una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual, la qual passarà a donar servei al trànsit més local. Per a facilitar les connexions, en el punt  inicial del tram (Vinallop) i en el punt final es construirà una gran rotonda a nivell, totes dues de 60 metres de diàmetre exterior.
 
El projecte també inclou la formació d’una via verda que seguirà l’antiga via del ferrocarril Tortosa – Ulldecona i que donarà continuïtat a la via verda que prové de la Terra Alta. Així mateix, es preveu la construcció d’un viaducte sobre el barranc de Sant Antoni.
 
Per a facilitar els canvis de sentit i la connectivitat del tram, s’ha previst la construcció d’una nova rotonda a 600 metres abans de la rotonda existent del pont del Mil·lenari. També s’ha inclòs la construcció de dos passos superiors sobre el Canal de la Dreta per donar continuïtat a camins laterals del canal.
 
A l'alçada de la plaça de la Corona d’Aragó, se soterrarà el tronc de la carretera amb dos carrils (un per sentit) i es reordenarà la C-12 en superfície. Així, es construirà un túnel d’uns 860 metres de longitud per a facilitar el trànsit de pas i dos laterals en superfície per als moviments més locals. Al final del tram –a la zona de Jesús– es construirà una rotonda que substituirà una intersecció semaforitzada existent formada per un carril central, amb l’objectiu de facilitar els moviments que ara no són possibles.


L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha fet una “valoració molt positiva” de l’aprovació del projecte de desdoblament de la C-12. Bel ha volgut agrair al conseller Santi Vila i al seu antecessor en el càrrec, Lluís Recoder, “el seu treball en la recerca d’una solució apostant sempre pel diàleg amb el territori, a diferència del que va passar amb el govern anterior. Esperem ara que en propers pressupostos es puguen dotar per iniciar l’obra.”

L’alcalde ha avançat que l’Ajuntament treballarà per modificar el POUM amb l’objectiu de desafectar totes les propietats que estaven afectades per l’antic traçat.