Tortosa dóna suport a la crida de Trens Dignes per exigir la millora del servei ferroviari

Publicat el 01 de setembre de 2014 a les 22:39
L'Ajuntament de Tortosa ha aprovat esta nit la moció impulsada per la Plataforma Trens Dignes per a la millora dels serveis ferroviaris al conjunt de les Terres de l’Ebre i per acabar amb el greuge històric que patix el territori en esta matèria. Concretament, el ple, amb els vots d’ICV-ET, ERC, PSC (que l’havien presentat), CiU i PP, ha demanat la inclusió de les Terres de l’Ebre (línies R-15 i R-16) a les rodalies del Camp de Tarragona, amb l’ampliació del trajecte d’alguns rodalies que ara arriben solament a Hospitalet de l'Infant i Reus, així com diferents mesures per implementar el servei, millorar la qualitat del trens i reduir preus. 

El regidor d’Iniciativa-Entesa per Tortosa, Jordi Jordan, ha recordat que la recent posada en servei de les rodalies del Camp implica una millora per a la zona de Tarragona i Reus, però, “de retruc, perjudica a les Terres de l’Ebre, amb retards continuats”.

La proposta aprovada, segons el text, “comportaria un augment de les freqüències sense recarregar la xarxa a Barcelona, fet que al territori ens garantiria a la R-16 un tren cada hora i a la R-15 que els intervals no fossen superiors a dos hores. Estos nous trens han de ser semidirectes per millorar el temps de trajecte”.
A més a més, es demana convertir a Alvia o Intercity un Euromed perquè s’ature, a primera hora del matí, a l’estació de l’Aldea i a última hora de la tarda, en el cas del que ve des de Barcelona. També es proposa que el tren Alvia que realitza el trajecte Vinaròs- Madrid (va fins a Gijón) inicie i acabe el recorregut a l’estació Aldea-Amposta-Tortosa.

En un altre dels punts es demana acabar amb el greuge que implica per a les Terres de l’Ebre no disposar de la integració tarifària, com tenen la majoria de zones de Catalunya, incorporant-hi el territori a la de les comarques de Tarragona, mentre no es desenvolupe el nou sistema tarifari global per tot Catalunya, que permet combinar un únic bitllet de diferents transports públics.

Pel que fa a la qualitat dels trens, es rebutja la proposta de la conselleria de Territori i Sostenibilitat de substituir, gradualment, les actuals i obsoletes unitats 470 per unitats 447, perquè estes no tenen el nivell de confort no és l’adequat i no poden assolir una velocitat òptima. Per això es demana la substitució per les unitats 449, “combois que ara s’utilitzen arreu per fer els trajectes com els nostres de mitjana distància, dels quals, a hores d'ara i sovint amb retard, n’arriben/en marxen dos a/de les Terres de l'Ebre per la R-16 i cap per la R-15 (a les estacions d'este territori)”, diu la moció.

Igualment, la petició inclou aplicar un factor corrector en els mitjana distància i en els Regionals Express i que no ens penalitze el quilometratge d’una manera tan greu en el preu del bitllet com passa ara. Igualment en l’aspecte dels preus, es demana que els estudiants i treballadors de les Terres de l’Ebre puguen tindre els mateixos descomptes i tipus d’abonaments que en ja tenen els usuaris de les rodalies de Tarragona, i més tenint en compte la pobra oferta acadèmica i laboral del territori.