
Descoberta del monòlit commemoratiu a la plaça betejada com a 'Lluís Companys'. Foto: Cedida
Tortosa va estrenar este dijous 15 d'octubre, coincidint amb el 75è aniversari de l'assassinat del president Lluís Companys pel règim franquista, un parc urbà a la zona de Ferreries nord amb el seu nom.
Ahir al vespre, l'alcalde, Ferran Bel, acompanyat dels portaveus dels CiU, Meritxell Roigé; ERC, Josep Felip Monclús; Movem, Jordi Jordan; i PSC, Enric Roig, va descobrir un monòlit commemoratiu en este parc, es va fer una ofrena floral i la violoncelista Sinta Salvador va interpretar el Cant dels Ocells.
Prèviament, l'Ajuntament va aprovar en sessió plenària extraordinària el nomenament del Parc president Lluís Companys. Es complien així dos acords de ple pendents dels anys 1997 i 2000. La proposta va comptar amb el suport de tots els grups municipals exceptuant el PP, que es va abstenir. Malgrat això, el PSC i la CUP s'han mostrat crítics. Els socialistes han apuntat que s'hauria pogut canviar el nom de la plaça Joaquim Bau, mentre que la CUP ha lamentat que des de la plaça es veja, precisament, el monument franquista del riu.