El partit ultradretà Vox vol portar l'anunci de retirar el monument franquista del riu Ebre a Tortosa al Congrés dels Diputats.
El diputat per Barcelona, Ignacio Garriga, ha reivindicat el resultat de la "consulta popular" convocada per l'Ajuntament de Tortosa l'any 2016, -que va tenir una participació inferior al 30%-, i l'opció "guanyadora" de reinterpretar-lo.
Malgrat això, considera que l'anunci de Govern de retirar-lo, donant compliment a la Llei de Memòria Històrica, "atempta contra la llibertat dels tortosins" i demana que es destinin els recursos a "altres necessitats més urgents".
Garriga interpreta que el monòlit és un "tribut pòstum als caiguts, d'un costat i de l'altre" i el considera un "homenatge de pau i concòrdia".
Vox vol portar al Congrés la retirada del monument franquista de Tortosa
El diputat Ignacio Garriga interpreta que el monòlit és un "tribut pòstum als caiguts, d'un costat i de l'altre" i el considera un "homenatge de pau i concòrdia"
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 24 de novembre de 2020 a les 12:50
Actualitzat el 24 de novembre de 2020 a les 12:57
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics