El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla, ha explicat l’acord a què el Govern ha arribat amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per a recuperar l’Avant entre Tortosa i Barcelona, i millorar les freqüències de l’Avant Lleida – Barcelona, després de la reunió que s’ha desenvolupat al Departament de Territori de l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat-Renfe.
En esta reunió, l’operadora s’ha compromès a donar este mes de juliol una data per estos nous serveis, el cost dels quals assumirà l’Estat, ha remarcat el secretari. Tant l’Avant de Tortosa, que Renfe va interrompre arran de la pandèmia, com la millora de l’Avant de Lleida són dos importants demandes territorials, ha remarcat Sanglas, i “dos bones notícies”, ja que milloren les connexions i l’aposta ferroviària del Govern.
Un altre dels temes que s’ha tractat en la reunió han estat les pròximes afectacions al servei amb motiu d’obres en la infraestructura i els serveis alternatius de transport. En este sentit, “ens preocupa especialment el tall de Roda de Berà; hem fet arribar a Renfe en les reunions que mantenim i a la secretària d’Estat de Transport Terrestre, Marta Serrano, alguns elements a tenir en compte en elaborar el pla alternatiu de transport”, ha assenyalat Sanglas, per afavorir la mobilitat de les persones usuàries.
En afectar un bon nombre de línies del sud, que concentren un volum important de passatgers, este “serà el tall més important de servei a partir de la tardor i amb experiències anteriors que hem tingut, demanem sobretot que hi haja molta comunicació i donar eines a la ciutadania perquè pugui decidir” en els seus desplaçaments, ha exposat Sanglas. “I un altre element: que s’informe amb antelació”, ha afegit.