Acte vandàlic a Santa Bàrbara: cremen les rodes del cotxe de la guàrdia municipal

El vídeo viral mostra la crema deliberada de les rodes del vehicle policial, les autoritats busquen els responsables

  • Fotograma de l'incendi al cotxe de la guàrdia municipal de Santa Bàrbara ( Montsià) | La Plana Ràdio -
Publicat el 12 de febrer de 2025 a les 12:57
Actualitzat el 12 de febrer de 2025 a les 13:03

La matinada del diumenge dia 7 de feber, el municipi de Santa Bàrbara (Montsià) va viure un episodi vandàlic alarmant. Una persona desconeguda va intentar incendiar un cotxe de la Guàrdia Municipal aparcat al carrer Aire.

Segons fonts policials, els fets es van produir a les tres de la matinada, quan el sospitós va cremar primer una roda del vehicle policial i després l’altra, utilitzant pastilles per encendre barbacoes. El foc va provocar l'explosió d'una de les rodes, alertant un veí que va intervenir ràpidament amb un extintor per apagar les flames. La seua ràpida actuació va evitar que l'incendi afectés la resta del cotxe i arribés al dipòsit de benzina.

L'Ajuntament ha presentat una denúncia als Mossos d'Esquadra i ha fet una crida a la col·laboració ciutadana per identificar el responsable. L'alcalde de Santa Bàrbara, Antonio Ollés, ha qualificat els fets de "molt greus" i ha assenyalat que "intentar cremar un vehicle policial és un fet sense precedents". Ollés ha afirmat que es tracta d’un acte premeditat, ja que s'han trobat restes de pastilles utilitzades per a encendre foc a la zona. 

Les imatges han estat difoses per l'emissora local La Plana Ràdio.