
L'empresa pública Adif, dependent del Ministeri de Foment, ha ajornat la tramitació del contracte de les obres de construcció del corredor mediterrani entre Castelló i Vandellòs per valorar si, a més d'implantar l'ample de via internacional previst, també manté l'antic sistema de l'ample ibèric.
El Periódico Mediterráneo s'ha fet ressó que el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar ahir la suspensió de la data d'obertura d'ofertes econòmiques dels contractes dels dos subtrams, referits a via i electrificació, un pas que Adif tenia previst donar la setmana passada. El tràmit del tram comprès entre Castelló i Vinaròs s'ajorna al 27 de març mentre el de Vinaròs-Vandellòs es dilata al 20 de març. Adif sí va arribar a adjudicar aquests mateixos treballs en el tram entre València i Castelló.
La ministra de Foment, Ana Pastor, va assegurar fa tres setmanes a Barcelona que tècnics del seu departament estudien la convivència de tots dos amples de via ferroviària perquè no calgui reemplaçar trens sencers.
En canvi, Foment manté la licitació del contracte de subministrament de travesses d'ample mixt en els trams del corredor entre València i Vandellòs, i entre Vila-seca i Castellbisbal, per 30,1 milions d'euros més IVA.
L'Administrador d'infraestructures ferroviàries també va licitar recentment el contracte per al subministrament dels canvis d'agulla que se situaran en el corredor per 46,3 milions d'euros més IVA i un termini d'execució total de 26 mesos.