Adif fa obres a la línia ferroviària BCN-Móra la Nova-Saragossa

Entre altres treballs, es renovaran 5,4 km de carril i més de 10.700 travesses en el tram Reus-Móra la Nova-Nonasp | Les operacions s'executaran en horari nocturn «per evitar afeccions al trànsit de viatgers»

Publicat el 03 de setembre de 2014 a les 19:56
Adif executarà a partir del dissabte 6 de setembre, i fins a final d’any, obres de modernització de la infraestructura en la línia d'ample convencional Barcelona-Móra la Nova-Saragossa. Les actuacions consistiran en la col·locació de 5,4 km de carril nou de 54 kg/m en els trajectes Pradell-Riudecanyes, els Guiamets-Marçà, Móra la Nova-els Guiamets i Flix-Ascó, 1.620 m dels quals s'instal·laran en el túnel de l'Argentera, cosa que permetrà reduir la probabilitat d'incidències relacionades amb les instal·lacions de senyalització, segons apunta Adif en un nota de premsa.

D'altra banda, es col·locaran 10.748 noves travesses polivalents de formigó en quatre trams, 6.700 de les quals s'instal·laran en el tram Marçà-Pradell, fet que possibilitarà la supressió de la limitació temporal de velocitat implantada actualment. Els altres tres trajectes són Ascó-Móra la Nova, Flix-Ascó i Nonasp-Faió, en els quals es muntaran 690, 1.191 i 2.167 travesses respectivament.

Altres operacions consistiran en la substitució de dos desviaments o canvis d'agulles a l'estació de Riba-roja d'Ebre i actuacions de manteniment preventiu de la línia aèria de contacte i d'instal·lacions de seguretat, així com de l'enllumenat del túnel de l'Argentera.
Per a la realització d'aquests treballs s'empraran diferents mitjans tècnics, com una locomotora per al remolc dels trens que transportaran el carril i les travesses, maquinària pesada de via (batedora i perfiladora) i vehicles per a operacions de via.

Amb l'objectiu de reduir les afeccions al trànsit ferroviari, Adif ha planificat l'execució dels treballs en horari nocturn, “per evitar així alteracions en els serveis de viatgers”, afirma.