Renfe ha assegurat avui en una nota de premsa que tècnics d’Adif estan treballant a les operacions de reposició de les instal.lacions ferroviàries a Mont-roig del Camp, que es van veure “greument” afectades per la incidència produïda la nit del passat dilluns i que va originar incendis que van inutilitzar els sistemes de gestió de trànsit, comunicacions, senyalització i instal.lacions de seguretat. Degut a la gravetat dels danys, “no es pot establir una previsió per a la normalització del trànsit”, apunta Renfe. I afegix, “Adif ha obert una investigació per a determinar les causes que han provocat aquesta incidència, sense que per ara s’hagi descartat cap hipòtesi.
El cas és que esta situació està provocant retards, segons Renfe, de 30 minuts de mitjana als serveis Regionals i Llarga Distància que passen pel tram L’Hospitalet de l’Infant – Cambrils, demores, apunta, que “poden arribar puntualment a superar els 60 minuts”. Això avui, perquè ahir a la tarda, passatgers que havien sortit de Barcelona a les 16.33 hores van arribar a Tortosa passades les 22.30 hores. Avui, però, “un problema de conflictivitat laboral dels maquinistes”, segons Renfe, agreuja la problemàtica ocasionada pels danys tècnics. I a més a més, demà hi ha convocada vaga del personal d’Adif, com cada divendres fins a l’agost, per protestar contra la manca de personal i manteniment. “Precisament esta manca de manteniment de la infraestructura podria haver motivat, segons les nostres fonts, que s’haja incendiat la subestació de Montroig, on hi ha via única i suporta massa circulació, el que provoca tensions d’electrificació”, explica Castellà.
Una “vergonya” de compensacions pels retards
Davant d’esta “incidència”, diu Renfe, es procedirà a indemnitzar d’acord amb l’establert per la Llei del Sector Ferroviari als clients dels trens afectats, tant de serveis comercials com de servei públic. En el cas que el retard siga de 60 minuts o més, es retornarà el 50% de l’import del billet. Si és superior a 90 minuts es tornarà l’import íntegre, i per als serveis de Rodalies de Catalunya s’aplicarà la Devolució Xpress. “Això també és una vergonya, perquè normalment Renfe torna el 100% del cost del bitllet si hi ha un retard de 15 minuts, però ara, com que deuen al·legar que el problema és d’Adif, per tornar-te el cost íntegre cal que el retard siga d’una hora i mitja”, lamenta la protaveu de Trens Dignes.
Una vintena de tècnics de manteniment d’infraestructura i circulació d’Afif treballen per a la reparació de danys, la gestió del trànsit al punt afectat i la proteccó de passos a nivell. En estos moments, les tasques es concentren en la reparació dels sistemes de senyalització i de regulació del trànsit.
Adif i Renfe recorden que, per rebre informació, es pot contactar als telèfons 902 320 320 i 900 41 00 41, o consultar els tweeters de @renfe, @rodalies, l’apartat “Estado de la Red” de la pàgina web www.adif.es, web renfe.com, així com a les apps d’Adif i Renfe.

Un paper informatiu penjat esta tarda a l'estació de Tortosa, on s'anuncien retards que poden arribar als 50 minuts. Foto: Cedida