Per què hi ha tanta gent a qui la banca fot la casa?
Per què qui no paga a hisenda no està dins la garjola?
Per què al banc tenim estalvis i no baix d’una rajola?
Per què has de tenir por quan tornes a casa sola?
Mascarats estrena este dimecres 15 de març el seu segon disc, Trencarem l’imaginari, amb una bona càrrega de consciència crítica i esperit rebel. N’és una mostra la lletra de Per què?, el tercer tema del treball, on es posa el dit a la llaga de les contradiccions d’un sistema capitalista i heteropatriarcal.
Trencarem l'imaginari ens dóna la clau per imaginar un nou món. Cadascun dels temes -9 en total- ens convida a reflexionar sobre tot allò que ens ve imposat, a preguntar-nos per què és així i no d’una altra manera. Una bona dosi de força per canviar-ho, trencar l'imaginari a través de la música i construir un nou món.
El disc, -que us podeu descarregar en exclusiva clicant aquí-, combina cançons que parlen de feminisme, internacionalisme, anticapitalisme i s'anomenen diferents referents polítics. Mascarats amplia horitzons musicals, fusionant el reggae i el rock, i amb la incorporació d’una nova veu que aporta un color diferent a la seua música.
Trencarem l'imaginari fou gravat durant el desembre del 2016 i el gener del 2017 al WZ Estudi de Borriol (Castelló) a càrrec del productor Sam Ferrer. A més a més, compta amb destacades col·laboracions: la brillant veu de Gemma Polo (cantant de Roba Estesa), i referents com Xavi Sarrià (Obrint Pas) i Josep Nadal (La Gossa Sorda) i d'altres d'instrumentals com les percussions de Joan Palà (Txarango) o el llaüt Héctor Peropadre (Aspencat). La portada, maquetació i disseny gràfic està fet per l'il·lustrador ebrenc Lluís Chavarria.
El passat 1 de març es va estrenar l'avançament del disc en forma de videoclip : "Mai més presons", un cant a la llibertat dels diferents col·lectius oprimits. A la producció hi van participar persones de l'entorn de Mascarats, membres de la Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia i Gemma Polo (cantat de Roba Estesa).
Gairebé 10 anys als escenaris
El recorregut del grup pels escenaris va començar al desembre del 2008 quan una colla d’amics de la Sénia van fundar ‘Amagueu-vos Tots’. Durant els següents anys, no només canviarien de nom, per passar a ser Mascarats, sinó que han evolucionat amb la incorporació de nous membres i l’aproximació a altres estils. Tot, sense perdre l’essència que els ha fet créixer: xalant dalt i baix de l’escenari, transmetent els seus ideals i amb ganes de trencar els cadenats que ‘ofeguen’ llibertats i anhels.
Amb el seu primer disc ‘La veu del poble’ (2014), Mascarats ha dut la seua música en diferents escenaris de Catalunya i el País Valencià. A més a més, el 2015 la cançó "Sentiment comú" va ser escollida per representar el XXXVIIè Aplec dels Ports.
Aguaita.cat estrena en exclusiva el nou disc de Mascarats
«Trencarem l'imaginari» és el segon treball del grup
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 15 de març de 2017 a les 10:32
Actualitzat el 15 de març de 2017 a les 12:19
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa