L’Ajuntament d’Alcanar ha sol·licitat al ministeri d’Indústria a través d’una carta que “no es faça efectiva la indemnització fixada mitjançant el Reial Decret 855/2008, de 16 de maig”, pel qual s’atorgava a ESCAL UGS la concessió d’explotació per a al magatzem Castor, “donat el projecte no s’ha posat en marxa per la conducta dolosa de l’empresa promotora, en no haver efectuat els estudis geològics necessaris i per no empitjorar la situació econòmica actual”. Així mateix, demana al ministeri que “faça totes les accions que legalment estiguen al seu abast en defensa dels interessos generals” per “evitar que s’assumisca el sobrecost derivat del projecte Castor” donat que entenen que l’empresa Escal UGS “ha actuat amb negligència”.
Per últim el consistori exigeix a Indústria que “vista la falta d’estudis geològics especialitzats”, la qual cosa “es confirma per l’Institut Geogràfic Nacional -que fins i tot indica l’existència de falles no cartografiades en el subsòl marí del projecte Castor-", l’aturada “definitiva d’aquest projecte i el desmantellament de les instal"lacions associades, com a garantia de seguretat absoluta per a la ciutadania”.
L'Ajuntament lamenta “la deslleialtat institucional del Ministeri d’Indústria per no haver tramès als ajuntaments afectats pel projecte Castor d’emmagatzematge de gas l’informe de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), atès que s’han conegut les seues conclusions per la premsa” i es mostra preocupat “davant el dubte existent sobre la posada en marxa d’activitats en la planta marítima, que puguin posar en risc la imatge del municpi davant la propera campanya turística”.
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha convocat demà els alcaldes de les Terres de l’Ebre per valorar el contingut de l’informe de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) sobre el projecte Castor, fet públic aquesta setmana.
Alcanar exigeix desmantellar el Castor sense cap indemnització

Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 14 de maig de 2014 a les 19:08
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa