L’Ajuntament d’Alcanar, a través de la regidoria de Medi Ambient, ha impulsat una campanya per controlar el mosquit tigre. Per un costat es realitzaran campanyes informatives i paral·lelament s’actuarà en espais públics.
La campanya informativa dóna consells per a prevenir l'aparició i proliferació del mosquit tigre, i consistirà en l’enviament de díptics explicatius a totes els domicilis d’Alcanar, les Cases d’Alcanar i Alcanar Platja, així com als comerços i els edificis públics. L’objectiu és informar la ciutadania sobre la prevenció com a millor mètode per al control d'estos insectes. També està previst realitzar xerrades informatives per remarcar la importància de la prevenció.
Esta acció informativa és una més de les que ja s’han iniciat a través d’Alcanar Ràdio. El díptic que rebran els veïns recull una sèrie de consells pràctics per a evitar les acumulacions d'aigua a casa que afavoreixen l'aparició i proliferació dels insectes, així com per evitar les picades i la manera de procedir a la seua cura.
El regidor de Medi Ambient, Jordi Bort, ha explicat que “s’estima que el 80 per cent del mosquit tigre es troba en l’àmbit privat (plats de cossiets, cendrers, gerros i petites acumulacions d’aigua, etc), mentre que el 20 per cent restant ho fa en espais públics (embornals, fonts, col·lectors d’aigua, bassiols, etc), d’aquí l’abast d’esta campanya informativa”.
Pel que fa als tractaments preventius en espais públics, el regidor ha avançat que este mes de maig s’iniciarà la campanya de control del mosquit tigre amb l’aplicació del primer tractament de larvicida en els embornals, col·lectors i altres llocs de la via pública per eliminar les larves de mosquit tigre i així evitar l'aparició dels mosquits adults. ESTE tractament es tornarà a repetir en dos ocasions més durant les èpoques estivals, que són quan té presència.
Alcanar reforça la campanya per controlar el mosquit tigre
Es repartiran díptics informatius per totes les cases i es faran xerrades per prevenir l'aparició de l'insecte en espais privats

- Un exemplar de mosquit tigre, vist a través del microscopi -
- ACN
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 12 de maig de 2016 a les 11:15
Actualitzat el 12 de maig de 2016 a les 11:46
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa