
La llarga sèrie de microsismes que s'han detectat a la zona marina on s'està enllestint la preparació del magatzem Castor per començar a rebre gas comercialitzable està creant certa alarma entre ajuntaments com el d'Alcanar i també en els sectors opositors. El consistori canareu ha remés esta setmana cartes a l'empresa promotora ESCAL UGS, als serveis provincials de Costes a Tarragona i Castelló, a la direcció general de Canvi Climàtic de la Generalitat Valenciana i al Ministeri Medi Ambient per demanar explicacions sobre el que està succeint.
En aquests escrits, el consistori canareu exposa "l'alarma ciutadana que esta situació ha creat, i els perjudicis que pot provocar per al sector de la pesca i per als recursos naturals de la zona, així com a la imatge turística del municipi", segons el comunicat que ha fet públic. Així mateix, es pregunta si es tenia coneixement d'aquests treballs d'injecció, ja que l'Observatori de l'Ebre havia apuntat que s'havia de verificar prèviament que les pressions per la injecció no fracturessen les roques.
D'altra banda, també ha donat a conèixer que la Policia Local d'Alcanar va redactar un informe on s'assenyala que en les mateixes dates s'han detectat "un seguit de taques fosques a prop de la costa, possiblement procedents dels treballs d'injecció de gas".
La Plataforma demana responsabilitats
De la mateixa manera, la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia també ha reclamat informació i responsabilitats a les administracions públiques, i ha recordat que ja va denunciar la falta d'estudis sobre aquests efectes geològics en el procés de tramitació del projecte Castor. L'entitat demana conèixer si es va acabar elaborant un estudi sismològic sobre el risc d'una allà pròxima a la plataforma marina que podria resultar una amenaça per a la seguretat. La plataforma considera que "estos petits terratrèmols poden afectar i, molt greument, la pesca de la zona i per extensió, a la imatge turística".