AnimaNaturalis demana l’expulsió de l’alcalde d’Alfara de Carles per unes declaracions sobre la mortalitat als bous

Publicat el 06 de setembre de 2015 a les 11:25
Actualitzat el 22 de setembre de 2015 a les 15:13

Un moment de la roda de premsa del PSC a Tortosa. Foto: PSC


L’entitat antitaurina AnimaNaturalis ha iniciat una recollida de signatures per demanar la dimissió o l’expulsió de l’alcalde d’Alfara de Carles, Josep Mas, del PSC, arran d’unes declaracions referents a la mortalitat als bous, que vincula a l’increment de participació de la ciutadania. En un comunicat, AnimaNaturalis qualifica d’" imperdonables” les paraules de Mas, efectuades en el decurs de la roda de premsa que va convocar el passat 2 de setembre el PSC per informar de l’acord de la Comissió Executiva Nacional del partit en relació a les fetes amb bous. Literalment, Mas va afirmar, pel que fa a la mortalitat registrada arreu de l’Estat, que: “Això donaria com un bon símptoma que hi ha hagut més morts, no és que me n’alegre de cap mort, ni molt menys, però senyal que hi ha molta participació... Quan hi ha més accidents és quan surt més gent de vacances no? És quan hi ha més trànsit de gent i hi ha més morts a les carreteres, i això no ho qüestionem no? Ara qüestionarem les morts que hi ha hagut en los bous, possiblement és que hi haja més participació i corres més risc. Però tots els que hi ha hagut a dins el recorregut dels bus que han mort, segurament estaven allí perquè volien, no els han obligat a ningú. Penso que això no és un punt a qüestionar, encara que la premsa últimament ho qüestiona bastant. Penso que això és un bon símptoma”.
“Des de l'organització internacional per la defensa dels drets dels animals, AnimaNaturalis, demana la dimissió d'aquest alcalde, o la seva expulsió immediata del partit, i ha iniciat una recollida de signatures després d'haver contactat directament amb el partit sense rebre resposta”, exposa en el comunicat.

"Que un alcalde reste importància als morts que hi ha hagut enguany amb els toros a Espanya només per tal de valorar positivament un suposat auge de participació demostra un menyspreu cap als animals, però sobretot cap a les vides humanes perdudes", apunta la portaveu de l’entitat a Catalunya, Aïda Gascó.

L'organització ha instat al boicot electoral al PSC a través de les xarxes socials, davant els comicis de les properes eleccions catalanes del 27S.

El PSC puntualitza
La polèmica sorgida arran de les declaracions de Mas ha propiciat que la federació del PSC de les Terres de l’Ebre haja emès un comunicat per puntualitzar que “el PSC i el mateix Josep Mas en cap cas justifiquen o atribuixen cap conseqüència positiva a la mort d’una persona, ni en una festa de bous ni en cap altre escenari o circumstància”. Els socialistes sostenen que la controvèrsia s’ha originat per “equívocs sorgits arran del contingut d’un fragment de les declaracions del senyor Mas”, i asseguren que allò que l’alcalde volia dir és que  “l’augment del nombre de participants a les festes de bous ha pogut ser una de les causes de l’augment del nombre d’accidents registrats este estiu, i no a què cap mort siga un bon símptoma”.   
 
En el seu comunicat, la federació del PSC “lamenta profundament i no dubta a demanar disculpes si algú s’ha sentit ofès per la literalitat d’una part de les declaracions del senyor Mas. Res més lluny de la nostra intenció que ofendre els sentiments de ningú”.

Finalment, reitera la seua defensa de les festes tradicionals amb bous i emplaça a la resta de formacions polítiques i, molt especialment, al candidat de Junts pel sí, Raül Romeva, a què definisquen la seua posició “ja que la ciutadania ebrenca té dret a saber-ho abans de la cita amb les urnes del 27-S”.