
L'ajuntament d'Ascó, l'ICAEN i l'ACC han signat un conveni per desenvolupar el projecte 'Bo d'estalvi energètic' pel qual es premiarà amb bons a les llars més eficients en l'estalvi d'energia, informa el consistori de la Ribera d'Ebre.
Mitjançant el ‘bo d’estalvi energètic’, l’ajuntament d’Ascó vol reduir la seua factura energètica i dedicar estos recursos a incentivar l’adopció de bons hàbits de consum d’energia per part de les llars del municipi. D’esta manera, es pretén avançar en l’ús responsable de l’energia per part dels ciutadans d’Ascó, al mateix temps que es dinamitza el comerç local i es millora la gestió energètica de l’ajuntament. A partir de la signatura del conveni, es començarà a treballar tant en la definició del sistema de monitoratge del consum de les famílies i els criteris per transformar l’estalvi en bons, en el mecanisme de bescanvi amb els comerços locals i també en la identificació de projectes per assolir estalvis d’energia en l’àmbit municipal.
La dotació econòmica per al projecte ‘Bo d’estalvi energètic’ provindrà dels estalvis que genere l’ajuntament d’Ascó en la seua factura elèctrica a partir de l’aplicació de mesures d’estalvi i eficiència energètica en l’enllumenat públic i en els edificis municipals o bé a partir de la posada en marxa d’instal·lacions d’energies renovables. L’ICAEN calcula que, amb l’aplicació de mesures d’estalvi i eficiència energètica, els ajuntaments poden reduir més d’un 40% la seua factura en l’enllumenat públic i disminuir entre un 20% i un 40% la seua despesa energètica en les dependències municipals.
D’acord amb el conveni, l’ajuntament d’Ascó serà el responsable de gestionar el bo d’estalvi energètic i elaborarà un reglament per a regular la participació de les del municipi en el projecte. Per la seua part, l’ICAEN s’encarregarà de les labors d’assessorament en matèria d’estalvi i eficiència energètica, així com de prestar suport tècnic al consistori en l’aplicació de tecnologies eficients i innovadores en els consums energètics municipals i en la contractació de subministraments energètics. L’ACC participarà en el projecte aportant-hi la definició d’un model de consum responsable, sostenible i de proximitat i aplicant mesures per estimular el consum local.