
Usuaris i treballadors a l'arribada del conseller a l'hospital de Tortosa. Foto: (via @pcabanes)
El conseller de Salut ha inaugurat el consultori local de Paüls, les noves instal·lacions de rehabilitació del CAP Baix Ebre i els serveis d’endoscòpia digestiva i respiratòria de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa. En el decurs de la visita, Boi Ruiz ha estat rebut per una cinquantena de membres d’entitats ciutadanes de les Terres de l’Ebre i de les Juntes de Personal de l’Hospital i Primària que li han deixat palès el seu malestar per les retallades i les privatitzacions en l’àmbit de la sanitat i en defensa de la “sanitat universal, pública i de qualitat”.
Durant la visita, el conseller, acompanyat de l’alcaldessa de Paüls, Júlia Celma, i el delegat del govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha inaugurat el nou consultori local del municipi, que dóna cobertura sanitària a una població de 600 habitants. L’equipament, amb una àrea d’entrada, dos consultoris (medicina i infermeria), sala d’espera, àrea de personal, àrea d’instal·lacions i zona d’emmagatzematge, ha tingut un cost de 630.000 euros.

Boi Ruiz i altres autoritats, en un moment de la visita. Foto: Departament de Salut
Finalment, el conseller s’ha traslladat a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, on ha inaugurat les instal·lacions dels serveis d’endoscòpia digestiva i respiratòria, amb una inversió total de 555.500 euros. Amb les noves instal·lacions es millora, d’una banda, la pràctica de l’endoscòpia digestiva, que ha experimentat un increment significatiu els darrers dos anys arran del cribratge poblacional de càncer de colon i recte a la comarca del Baix Ebre i del Montsià, i, de l’altra, les endoscòpies respiratòries. La modernització de les instal·lacions també ha significat la instal·lació d’una xarxa de gasos medicinals que inclou el CO2 (que reduïx els efectes secundaris després de les proves).
Per una sanitat pública 100 %
Precisament durant la visita a l’hospital de Tortosa, Boi Ruiz ha sentit la indignació de la cinquantena de membres d’entitats ciutadanes i de les Juntes de Personal de l’Hospital i Primària que l’han rebut amb pancartes i crits contra la seua gestió, les retallades i la privatització progressiva de la sanitat. “A l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta protestem ciutadans: usuaris i treballadors”, han explicat en un comunicat. “Protestem perquè no es creiem els cants de sirena que ens volen vendre. Volem una sanitat pública 100 %. No volem una sanitat amb criteris economicistes. La sanitat és un dret universal i com a tal no es pot pretendre guanyar diners amb ella”, asseguren. Les entitats que s’han sumat a la protesta i les juntes de personal afirmen que “estem en contra de les continuades polítiques de retallades que ha portat a terme l'actual govern i en concret el conseller, que és qui ha signat el Consorci de Lleida, fent que l'hospital Arnau de Vilanova, que era un hospital de l'ICS i públic, siga ara un hospital privat”. Advertixen que “no permetrem que ho faça igual al nostre hospital, com tampoc permetrem un consorci sanitari a les Terres de l’Ebre”.