L'Obra Social “La Caixa” aportarà enguany 20.000 euros per finançar el 50% del projecte Tiquet Fresc, que promou el Consell Comarcal del Baix Ebre per atendre les necessitats bàsiques d’alimentació de la població mes desfavorida de la comarca. La vicepresidenta de l'ens comarcal, Maria Beltran, i el director del Centre d’Institucions de CaixaBank a Catalunya, Joaquim Macià, han signat avui el conveni que regula esta col·laboració entre ambdues institucions.
La vicepresidenta comarcal i responsable de l'Àrea de Serveis Socials del Consell, Maria Beltran, ha agraït en nom de la institució la implicació i col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” en esta iniciativa solidària destinada a les persones del Baix Ebre més castigades per la crisi econòmica. "Des de Serveis Socials atenem actualment persones que abans de la crisi no n'eren usuàries i gràcies a esta col·laboració de l'Obra Social 'la Caixa' podem arribar a més famílies", ha explicat la vicepresidenta.
Esta iniciativa solidària va beneficiar l'any passat 409 famílies del Baix Ebre, un 12,67 per cent més que al 2015. Per municipis, on es van atendre més famílies va ser a Deltebre (106), Roquetes (68), L’Ametlla de Mar (62), Camarles (43), l’Aldea (41) i l’Ampolla (38). L'àmbit d'actuació exclou Tortosa que compta amb els seus propis serveis socials.
Per la seua banda, el director del Centre d’Institucions de CaixaBank a Catalunya, Joaquim Macià, ha remarcat que col·laboracions amb projectes solidaris com el del Tiquet Fresc són possibles gràcies als clients de l'entitat bancària. "Este és el quart any que col·laborem amb el Tiquet Fresc i estem convençuts que esta aliança entre el Consell Comarcal i l'Obra social 'la Caixa' ha contribuït molt a pal·liar les necessitats bàsiques de les persones més desafavorides del Baix Ebre", ha assenyalat.
El Tiquet Fresc és una iniciativa que permet complementar la dieta de les persones que es troben en el llindar de la pobresa amb productes frescos, per tal d’aconseguir una dieta equilibrada i saludable. El projecte compta amb cinc tiquets d'imports diferents segons el tipus d'aliment: peix (15€), carn (10€), làctics (10€), fruita i verdura (10€) i pa (7€).
Esta iniciativa es finança amb l’aportació que hi fa el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat a través del Contracte Programa i a la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”. L’any passat es van destinar a aquest programa 41.050 euros.
Els destinataris d'estos ajuts han d'acreditar que tenen dificultats per cobrir les seues necessitats bàsiques perquè no tenen ingressos o són insuficients. Un cop feta la valoració, els Serveis Socials de l’ens comarcal determinen seguint criteris objectius l'ajut a concedir. Els tiquets es poden bescanviar en comerços de proximitat adherits al projecte. El 2016 n'hi van haver 64, tres més que l'any anterior.
Caixabank finança la meitat del projecte social Tiquet Fresc del Consell del Baix Ebre
Esta iniciativa solidària va beneficiar l'any passat 409 famílies del Baix Ebre

Ara a portada
Publicat el 09 de maig de 2017 a les 13:09
Actualitzat el 09 de maig de 2017 a les 13:17
Et pot interessar
-
Societat Aida Boix Grau finalitza una etapa de vuit anys al capdavant del centre d’art Lo Pati a Amposta
-
Societat Expoebre 2025 obre dijous amb ocupació plena i activitats per a tothom
-
Societat El bisbe de Tortosa, des de Roma, demana un relleu continuista per al papa Francesc
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla