Carles Puigdemont portarà el pendó de la Verge de la Cinta a les festes de Tortosa

El president de la Generalitat accepta la petició del primer majordom de la Reial Arxiconfraria per portar l'estendard principal

Publicat el 26 de juliol de 2016 a les 12:15
Actualitzat el 26 de juliol de 2016 a les 12:54
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha acceptat ser el pendonista de la Cinta de les festes de Tortosa i portar, per tant, l'estendard principal de la Reial Arxiconfraria de la Verge en la processó en honor de la patrona de la ciutat, que es farà el diumenge 4 de setembre. Per als tortosins i tortosines, esta processó és un dels actes més destacats de la festa major, i el més important del programa d'actes religiosos. Se celebra sempre el primer diumenge del mes de setembre. El primer majordom de la Reial Arxiconfraria de la Cinta, Lorenzo Pérez, ha celebrat l'acceptació del president Puigdemont per dur l'estendard principal durant la processó del setembre, un gest "altament valorat" per l'entitat, que està a punt de complir el 400 aniversari. L'any 2011, el llavors president Artur Mas ja va acceptar la invitació de l'Arxiconfraria i va portar l'estendard de la Verge durant la processó d'aquell any.

L'Arxiconfraria la Reial Arxiconfraria de la Cinta es va fundar el 13 de gener del 1617 durant l'etapa del bisbe Lluís Tena. L'any que ve, el 2017, celebrarà el quatre-cents aniversari. L'entitat ha apuntat que "manté intacta la finalitat de fomentar el culte públic i la devoció a la Mare de Déu de la Cinta", escollida per l'Ajuntament de Tortosa com a patrona de la ciutat l'any 1863. L'entitat ha destacat que, en portes del quatre-cents aniversari, "treballarà intensament per continuar incrementant-ne la presència social i participativa".