Cinc aturats de llarga durada treballen en la recuperació del bosc cremat a Rasquera

Publicat el 06 de novembre de 2012 a les 18:34


L'actuació que s'hi du a terme consisteix en l'eliminació del matollar i plançoneda cremada que es van mantenir en peu als terrenys abandonats afectats per l'incendi, que fa molts anys eren conreus i es van abandonar i poblar d'espècies forestals. La finalitat en aquest cas és la d'afavorir el rebrot i la germinació d'herbàcies.

Les tasques es realitzen a partir d'un conveni signat entre la Diputació de Tarragona i l'Obra Social de la Caixa. Aquest tipus d'acords es van posar en marxa des del 2006 i des de llavors l'entitat financera hi ha destinat 6,6 milions d'euros, segons assegura. La inversió per a enguany és de 450.000 milions, i a més d'intervenir en la serra de Boix Cardó també ha
Les gairebé 500 persones en risc d'exclusió social greu que han participat en els treballs des del 2006, patien discapacitat psíquica, malaltia mental severa o eren aturats de llarga durada, entre altres col•lectius.