En entrar al Servei d’Urgències, les persones usuàries es poden dirigir al taulell com de forma habitual, allí se’ls entrega un tiquet després d’identificar-se. Posteriorment, i en funció de la urgència de cada cas, a les pantalles de televisió ubicades a la sala d’espera apareix, acompanyat d’un avís sonor, el codi del tiquet de l’usuari i el número de la sala a la qual ha d’entrar, activat pels mateixos professionals.
Gràcies a esta aplicació, la crida dels pacients és molt més ràpida i, a més, s’evita dir-ne el nom davant la resta de persones que es troben a la sala d’espera, fet que permet millorar la confidencialitat.
Esta nova funcionalitat s’ha instaurat després que haja finalitzat l’obra d’ampliació i millora de l’àrea d’Urgències de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta; culminant el procés de renovació tecnològica de l’equipament d’este ervei per tal de millorar l’atenció de les persones ateses.

Cada pacient disposa d'un número per evitar donar les dades personals en veu alta Foto: ICS EBRE
Continua el desplegament de Teseo a l’Atenció Primària de les Terres de l’Ebre
En el marc de la implantació del projecte de caixers digitals Teseo a l’ICS Terres de l’Ebre, aquest estiu també s’han incorporat les funcionalitats d’admissió i gestió de tràmits als CAP de la Ràpita, l’Aldea, l’Ampolla i Roquetes.
En trobar-se presencialment al centre, el primer pas que ha de seguir la ciutadania és la identificació i l’admissió per mitjà de la targeta sanitària individual (TSI) als caixers Teseo de l’entrada del centre. D’esta manera, a banda d’aconseguir l’anonimat, també s’agilitzen les cues per a rebre atenció i realitzar tràmits als taulells.
En el cas del sistema d’admissió, s’imprimix un tiquet amb el número de sala d’espera o consulta assignada i el codi identificatiu del pacient que apareixerà a la pantalla Teseo quan siga el seu torn.