Comencen els tractaments contra els mosquits al delta

El dimecres 25 de juny, el CODE realitzarà el primer tractament als arrossars perimetrals dels nuclis urbans i urbanitzats del Delta de l’Ebre

Publicat el 19 de juny de 2014 a les 10:00
El dimecres 25 de juny, el CODE realitzarà el primer tractament dirigit a les larves dels mosquits que es generen als arrossars perimetrals dels nuclis urbans i urbanitzats del Delta de l’Ebre. En funció de la climatologia, este primer tractament es preveu que es perllongue durant tota la setmana i s’inclou dins dels tres que estan programats per a la campanya 2014, i que es desenvoluparan d’aquí fins a mitjans agost.

Els tractaments s’inicien a l’hemidelta esquerre, a les zones de l’Ampolla-Camarles, l’Aldea, Deltebre i Riumar, per passar a l’hemidelta dret, on es faran les zones d’Amposta, Eucaliptus, Poble Nou, Sant Jaume d’Enveja, els Muntells i Sant Carles de la Ràpita, representant un total de 2.700 hectàrees d’arrossars perimetrals tractats.
Amb els tractaments, el CODE, des de fa mes de 20 anys, “contribuix a rebaixar les poblacions de mosquits presents a les nostres terres, utilitzant les metodologies més punteres i alhora més respectuoses amb l’alt valor ecològic que té el nostre territori”, segons explica el CODE en una nota de premsa.

Els tractaments es realitzen sota la supervisió de l’Agencia de Salut Pública de Catalunya i es financen gràcies a les aportacions dels membres del CODE: els ajuntaments del Delta de l’Ebre, la Diputació de Tarragona, els Consells Comarcals del Baix Ebre i Montsià, i la Generalitat de Catalunya mitjançant l’IDECE.